A fő ok, mely miatt biztosan nőni fog a populáció, az átformált területek lesznek. 60-as szintig hosszú út vezet, és hiába ült az ember szájtátva az alapjáték territóriumai láttán, öt év az öt év, és rendesen meglátszik a Grand Canyon méretű szakadék egy WoW és a Wrath of the Lich King között. Ennek orvoslása végett rendezi át az eddigi terepeket a Blizzard. Tehát a Kalimdor közepén terpeszkedő sivatag kettéhasad, magma tör a felszínre szinte mindenhol, ahol pedig nem ez történik, ott a felszínre törő rétegvíz által avanzsálnak a temetők esőerdőkké. Egy többperces menetelés így nem lesz olyan unalmas, főleg, hogy a láva- és a vízeffekt is sokat javult. A látványra innentől kezdve nem lehet panasz.
A karakterek statisztikáit jelentős mértékben leegyszerűsítik, ezzel akarja a Blizzard kiszorítani a PvP-ben uralkodó véletlenszerűséget. A blokkolás valószínűségét kivették, és helyettesítették egy állandó védelmi értékkel, a vadászok többé nem használnak manát, ugyanakkor e mennyei energiának regenerálására ezentúl a gyorsaság tulajdonság fog rádobni bónuszt.
Az archeológia másodlagos képzettség lesz, mely szervesen kapcsolódni fog a Titánok Útjához. A földcsuszamlások következtében rég elfeledett romok kerültek felszínre, és ezek megvizsgálására van lehetőségünk. Ha a leleteket leporoltuk, feljegyzéseket készíthetünk, és ezen felfedezések által léphetünk szintet az új rendszer ranglétráján.
Útvesztőkről nem tudunk sokat, említést tett a Blizzard egy bizonyos Bastions of Antiquityről, e címszó alatt pedig képeket láthattunk egy víz alatti instance-ról. Ötfős kalandnak ígérkezik az Abyssal Maw (Neptulon, a víz ura), a Skywall (Al'akir, a vihar ura) birodalma, továbbá Uldum, a titánok másik hátrahagyott városa is két ötfős kapacitású szárnnyal fog rendelkezni (City of Tol'Vir és Hall of Origination). Blackrock Spire-ba egy új járatot vájnak, egy öt főt igénylő labirintust, akinek azonban ez nem elég, az ellátogathat Grim Batolba, ahol négy társával egy izzasztó előjátékban lehet része, majd Deathwing (Halálszárny) erői ellen vonulhat klánjával együtt. A bossokról nem esett szó, csak Ragnarost leplezték le a Blizzard emberei. A retró jegyében két instance-t fognak felújítani, Shadowfang Keepet (a worgen fertőzés miatt), és Deadminest (eddig ismeretlen okokból).
A történet intenzívebb mint valaha, a Deathwing által kiváltott katasztrófa mindenkit felrázott: az egyik törésvonalra épült Orgrimmar leamortizálódott, ez pedig arra kényszeríti a hordát, hogy termékeny területek felé terjeszkedjen, veszélyeztetve ezzel a szövetségi határokat. Garrosh Hellscream, a híres Grom forrófejű fia nem ért egyet Thrall hadúr nézeteivel, és úgy provokálja a tündéket, ahogy csak bírja. Ismerős arcok bukkannak fel, olyanok mint Malfurion Stormrage, aki helyre akarja állítani az egyensúlyt, vagy Genn Graymane, aki még nem tudjuk, kinek a pártjára áll (Varian Wrynn háborús nézeteit vallja, vagy az új rendhez akar-e igazodni?). A karakterek döntéseire nagy hangsúlyt fektet a Blizzard, nem hagyja csak úgy lógni a levegőbe a kérdéseket.
További érdekesség, hogy Christie Golden (a Klánok Ura, a Horda Felemelkedése, és az Arthas írója) belekezdett új Warcraft-könyvébe, mely szintén a kataklizmáról fog szólni. Messze ő publikálta a legigényesebb és legtartalmasabb írásokat a szériában, így érthető, hogy miért karolta fel a Blizzard.
Ez tehát egy nap termése, egyenesen Azeroth mezőiről. Ígéretes információk, melyeket a Wrath of the Lich Kingével ellentétben, inkább a "hideg zuhany" kategóriába sorolnék. Az adalékanyagok a szokásosak: új képességek, új tárgyak, új elérhető szintek...