A kezdeti lelkesedés után — miszerint igen, folytatják a BioShockot — meglehetősen hümmögésre kényszerítő információk derültek ki a 2007-es esztendő legjobb FPS-játékának második részéről. Az első sokkoló tényező az volt, amikor a szoftver tervezője közölte: ő nem vesz részt a munkálatokban. Ezek után jöttek az újabb és újabb furcsaságok (gyakorlatilag egy az egyben az első résszel azonos grafika, meglehetősen kétesélyes főkarakter választás, primitív multiplayer opció), végül pedig sok rajongó aggodalmát fejezte ki — itt van ennek az ideje?

A Take Two mindenesetre biztosra szeretne menni — nekik még nincs COD-juk, amelyből 12 havonta lehet új epizódot szállítani, a BioShock első részéből meg jó pár milliót eladtak. Hogy minden flottul menjen, a kiadó bejelentette, hogy a belső fejlesztőstúdión kívül az Arkane Studios (Dark Messiah, Arx Fatalis) is beszállt a hegesztésbe — ráadásul nem is kis feladatot kaptak, ők csiszolják a dizájnt és a művészi részeket. Bár a stúdió igen tehetséges, felmerül a kérdés: ha csak most szálltak be kozmetikázni, tényleg készen lesznek a megjelenési időpontra?