• Denuvót fog használni a Lies of P
  • Ez viszont csak a Deluxe Edition megjelenése után került bejelentésre
  • És akkor is csak a Steam adatlapon tüntették fel az információt
  • Máig vitatott, hogy mennyi értelme van ennek a másolásvédelemnek

Hiába a hangulatos előzetesek és a fejlesztői ígéretek, nem sokan számítottak arra, hogy a Pinokkió történetét Bloodborne-ba "burkoló" Lies of P képes lesz túljutni a középszeren, márpedig az eddigi értékelések alapján megtörtént a csoda, és egy újabb kiváló soulslike született – ami ráadásul a Game Pass kínálatába is bekerült. A Neowiz és a Round8 Studio akció-RPG-je tehát elég nagy lendületet vehet az októberi dömping előtt (amikor ugyebár még kihívója is lesz a zsáneren belül a Lords of the Fallen képében), ám nemrégiben történt egy bejelentés, ami miatt könnyen lehet, hogy megszaporodnak majd a visszatérítési igények.

Pár nappal ezelőtt ugyanis kiderült, hogy a program az egyik leginkább gyűlölt másolásvédelmet, azaz a Denuvót fogja bevetni a kalózok ellen, ez pedig bőven elég volt néhány embernek ahhoz, hogy visszamondja az előrendelését. Köztudott, hogy a szóban forgó DRM elég szépen bele tud piszkálni az adott játék teljesítményébe (még erősebb PC-ken is), így némelyik címből (többek között a Resident Evil Village-ből) ki is vették utólag, hogy ne okozzon kellemetlenségeket. Mégis elég sokan folyamodnak ehhez a programhoz, jelen esetben pedig nem is ez az igazán nagy probléma, hanem az, hogy a kiadó csak a Deluxe Edition élesedésekor adta a világ tudtára a Denuvo jelenlétét, és akkor is csak annyival, hogy odabiggyesztette a figyelmeztetést a Steam adatlapra. Hivatalos bejelentés tehát egyáltalán nem történt az amúgy eléggé kardinális dologgal kapcsolatban, ami nem túl fair lépés a leendő vásárlókkal szemben, de ki tudja, talán ebből is kikerül majd a megjelenés után pár hónappal. Addig pedig imádkozzunk, hogy ne emiatt legyen kevesebb a képkockaszám.