DICE: többet nyújtunk, mint a rivális

A Battlefield 3 vezető tervezője nagyon örül annak, hogy az emberek az FPS-piac behemótjával, a Call of Dutyval hasonlítják össze a napokon belül megjelenő játékát. A közelgő megmérettetést pedig magabiztosan várja csapatával, hiszen biztosak abban, hogy többet tudnak nyújtani, mint a rivális.

Patrick Liu véleménye szerint habár a Modern Warfare 3 és Battlefield 3 ugyanazt a stílust gyarapítják, mégis két teljesen különböző játékról beszélhetünk, melyek más és más célcsoportot hivatottak megszólítani. A fejlesztő pedig úgy véli, hogy többet nyújtanak a játékosoknak mint az Infinity Ward, hiszen a fejlesztés során az volt az egyik fő céljuk, hogy minél több játékos számára tegyék elérhetővé az új felvonást.

„Változatosságot szerettünk volna, hogy így több játékos kedvére tegyük. A kooperatív módot éppen ezért építettük be, mert úgy gondoltuk: »Ez valószínűleg kell nekünk. Sokan szeretnek együtt játszani, s nem egymással versengeni.« ”

Az évek során bevezetett újítások, mint például a nagymértékben rombolható környezet, a szólistakampány, valamint a kooperatív mód ebben a játékban a lehető legjobb, leginkább kiforrott formájukban fognak megjelenni, és akkor magáról a multiplayer módról már ne is beszéljünk. Továbbá érdemes megjegyezni azt is, hogy egy, a Call of Duty Elite-hez nagyon hasonló online közösségi hálózat és statisztikaközpont is indul a játékkal egy időben, valamint a megjelenés után sok-sok DLC-re és finomításra kell számítani. Egyszóval egy bajnok csomaggal nézünk szembe, ami már képes lehet megszorongatni a CoD-ot, ugyanakkor ne felejtkezzünk el arról sem, hogy a Call of Duty is egy jól bejáratott, népes rajongói táborral rendelkező sorozat, melynek legújabb darabja ugyan technikailag nem hoz igazán látványos változást, de szintén tartalmaz egy izgalmas szólistamódot, kooperatív küldetéseket és egy kidolgozott multiplayer módot.