Ha engem kérdeztek, akkor a Divinity bemutatkozó előzetese volt az idei The Game Awards legütősebb leleplezése, és úgy néz ki, hogy nem én vagyok az egyetlen ezen az állásponton. A cRPG-sorozat új részének bemutatkozása után a PC-s játékosok újra rápillantottak a Larian Studios korábbi RPG mesterművére, a Divinity: Original Sin 2-re. A THe Game Awards keretében bemutatott új trailer igazi hullámot indított el: a játék – annak ellenére, hogy nem kapott semmiféle leárazást – azonnal megduplázta az elmúlt hónapok csúcsforgalmát, amikor egy pillanatban közel 11 000 játékos játszott vele egyidőben a SteamDB mérései szerint.
A sorozat régebbi részei is profitáltak az újabb Divinity iránti érdeklődésből. Az eredeti Divinity: Original Sin például a havi csúcsot 941-ről 2150 játékosra emelte, míg a Divinity: Dragon Commander is megduplázta nézettségét, bár ez utóbbi száma még mindig elhanyagolható a sorozat más részeihez képest. Ez azt mutatja, hogy a Larian szerepjátékaira éhes játékosok annyira érdeklődnek az új Divinity iránt, hogy tömegével hajlandők visszatérni a korábbi epizódokhoz is. Ez persze a Baldur's Gate 3 elsöprő sikere után senkit nem lephet meg – egyébként ez a játék is jelentősen kiugrott, az általános 50 000 körüli napi peak a tegnapi csúcsidőben már bőven 80 000 fölé jutott.
Az egészen biztos, hogy a következő néhány évre a Divinity lesz az ipar egyik legjobban várt játéka, amolyan GTA 6 és The Elder Scrolls 6 kaliberben, köszönhetően annak, hogy a Larian legutóbbi, sokszorosan díjnyertes mesterműve minden idők egyik legnagyszerűbb videojátéka lett, és egyszemélyben revitalizálta a cRPG-k zsánerét. Mivel az új Divinity a stúdió eddigi legnagyobb és legmélyebb alkotásaként még a Baldur's Gate 3-ra is bőven rálicitál majd, jó okunk van az izgalomra.
Borítókép forrása: Larian Studios