Bár számomra a Doom egyet jelent a magányos démonirtással, napjaink Szent Grálja a kooperatív mód, és kénytelen-kelletlen igyekszik mindenki begyömöszölni azt a játékába, akár illik oda, akár nem, akár működik, akár nem. Nos, a legendás széria jövőre megjelenő új része ebben (is) kivétel lehet.

Szombaton a QuakeCom 2015-ön a Doom vezető producere, Marty Stratton a PC Gamer stábjának megerősítette, hogy a játékban nem lesz coop, legalábbis „gyárilag”. Ennek ellenére, ha valaki nagyon vágyik ilyesmire, az sem marad le a közösségi élményről, hiszen ahogy azt korábban már megtudtuk, az új felvonás komoly modtámogatással érkezik, a SnapMap eszközkészlet segítségével gyárthatunk magunknak pályákat, amelyen rengeteg mindent beállíthatunk, többek között a játékosok számát is. Ha aztán valaki az ilyen térképeket egymáshoz fűzi afféle lejátszási listába, mint a zeneszámokat, akkor így akár egy egyedi tervezésű kampányt is faraghat a dologból, amely bár nem lesz olyan folyamatos élmény, mint ha az id műhelyében készült volna (például nem viheted át az előző pályán összeszedett fegyvereket a másikra, hacsak a szerző nem állít be egy ugyanolyan arzenált ott is), de a célnak megfelel. Stratton ugyanakkor elmondta, hogy a dolognak ez a része változhat még a Doom megjelenése előtt, legalábbis, őt idézve: „ez egy olyan dolog, amin valószínűleg a jövőre nézve el fogunk gondolkodni”.