Talán még a Gearbox Software-t is meglepte a Borderlands 4 indulása, a looter shooter ugyanis már a hétvége folyamán átlépte a 300 000-es egyidejű játékosszámot Steamen, a mostani adatok alapján pedig nem úgy tűnik, hogy lankadna az érdeklődés az FPS iránt. Üröm viszont az örömben, hogy az Unreal Engine 5-tel készült lövölde jelen pillanatban még a legerősebb PC-ket is hajlamos két vállra fektetni (egyébként konzolokon is vannak bajok), a helyzeten pedig az sem sokat segít, hogy a cég CEO-ja, Randy Pitchford elég bicskanyitogató stílusban reagál az optimalizációval kapcsolatos kritikákra. Nagyon úgy fest viszont, hogy a legtöbb embert nem zavarják a technikai problémák (vagy csak rengetegen böktek rá az előrendelés gombra), egy nemrég közzétett becslés szerint ugyanis úgy viszik az emberek a Borderlands 4-et, mint a Vault Hunterek a lootot.
Az Alinea Analytics nevű elemzőcég számításai szerint körülbelül kétmillió kópia talált gazdára a programból a megjelenése óta (via Tech4Gamers), ami pedig különösen meglepő (legalábbis a botrányos technikai állapotok fényében), hogy az eladások zöme (több mint egymillió) a PC-seknek köszönhető. Mindez nagyjából 150 millió dolláros bevételt jelent, amivel hírünk alanya 2025 egyik legjövedelmezőbb AAA címévé lépett elő, maga a franchise pedig gőzerővel menetel a 100 millós mérföldkő felé – ha tippelnünk kellene, néhány hónapon belül meglesz a bravúr. A 2009-ben indult sorozat tehát a csalódást keltő Borderlands 3, valamint a hamar feledésbe merült Tiny Tina's Wonderlands ellenére is él és virul, most már csak amiatt kell imádkoznunk, hogy a Gearbox még időben rendbe tegye a programot. Szerintetek megérdemelt a siker?
A borítóképek forrása: Gearbox