Ma már az EASY-mód és a sztori-nehézség korszakában élünk. Egy olyan korban, amikor a játékos karakterének életereje automatikusan visszatöltődik, ha egy picit fedezékbe vonul, sőt, a legkönnyebb fokozatosan a bekapott sebzés is minimális (akár a komplett bossfightoknál is). A Fallout New Vegas játékigazgatója szerint a videojátékoknak többféle nehézségi opciót kellene kínálniuk, hogy minden gamer-típusnak megfeleljenek, akik így a játékon belüli opciókat a saját igényeikhez igazíthatják. Nemrégiben már az is nagy port kavart, hogy a Lies of P kapcsán bejelentették: érkeznek a nehézségi-szintek… egy soulslike-ba.

Josh Sawyer a PC Gamernek elmondta, hogy nagyon szeretné, ha a játékok minden típusú közönség számára befogadóbbak lennének és nem csupán EASY-MEDIUM-HARD nehézségek közül lehetne válogatni. Örülne neki, ha a nehézség sokkal jobban skálázható lenne, hiszen például a Kingdom Come: Deliverance 2-t azért hagyta ott sok játékos az első 1-2 óra után, mert egyszerűen nem boldogultak a nehézséggel és feladták Henry kalandjait.

Borítókép forrása: Steam