Október 28-án kisebb balhé tört ki a cenzúra miatt (már megint), ám ezúttal nem egy szexjáték, hanem egy túlélőhorror apropójából. Az Aftermath Z: Red Pine Lake fejlesztői azt állították, hogy nem tehetik ki a játékhoz készített borítóképüket az adatlapra, mert a Steam ezt nem engedélyezi. És hogy mi látható a képen? Nos, egy fürdőruhás nő, méghozzá hátsó nézetből. A hónap elején, november 2-án a Sakura Studios fejlesztőcsapat megosztott egy látszólag hiteles chat-beszélgetést a Steam csapattal, amelyben a digitális áruház képviselője kijelentette, hogy „a borítókép témájának egy nő hátsójára való összpontosítása valóban szexuális jellegű, függetlenül attól, hogy mit visel”, és hogy ezt frissíteni kell. Ez komoly problémát jelentett, hiszen a csapatot arra kérték, hogy a játékra alkalmazza a megfelelő kategóriákat, csakhogy hiába jelölték be ezeket, a Steam mégsem engedélyezte a megjelenést. Valamiért a Steam szexuális tartalmúnak ítélte meg a horrorjátékot (sanszosan csak a borítókép miatt) és az Aftermath Z: Red Pine Lake nem kerülhetett ki az emberek elé. Egyébként erről a képről van szó:
????Announcment????
— Aftermath: Red Pine Lake ???????? (@AftermathZGame) October 28, 2025
This image is the reason our steam page has not been approved. This image is now classed as too mature according to Steam, so now we can not have the page ready in time for the event and would need to censor our marketing, screenshots, etc. This is what… pic.twitter.com/fED2LFgVlt
„A Steam maga közölte velünk, hogy minden felnőtt játéknak, még a kizárólag felnőtteknek szántaknak is, mentesnek kell lenniük a szexuális tartalmú képektől.” – állította a Sakura Studios. A képet végül nem cserélték le, hanem addig próbálkoztak a Steamnél egy megfelelő munkatárssal beszélni, amíg végül nekik adtak igazat. Az Aftermath Z: Red Pine Lake most ezzel az eredeti borítóképpel szerepel a Valve áruházában, ami egy kisebb győzelem a mindent leuraló cenzúra ellen, ami manapság gyakran előkerül. Az össze-vissza cenzúrázás az Egyesült Királyságban a közelmúltban történt változásokat követően heves viták tárgyát képezte. Az olyan vállalatok, mint a VISA és a MasterCard nyomást gyakoroltak az olyan platformokra, mint az Itch.io és a Steam, hogy távolítsák el a nem megfelelő tartalmú játékokat, máskülönben búcsút mondhatnak a bankkártyás fizetésnek és kereshetnek alternatív megoldásokat, hogy bevételhez jussanak.
Borítókép forrása: Windows Central


