• Az Elex 2-re fejlődött a harcrendszer
  • Több szabadságot kapnak a játékosok

Az első Elex bár nem váltotta meg a világot, egy kellemes, szórakoztató játék lett. A harcrendszerét viszont több kritika is érte, ami kissé nyögvenyelősre lett. A fejlesztők viszont elmondásuk szerint hallották a visszajelzéseket, és igyekeztek javítani rajta az Elex 2-re.

A Twinfinite adott interjúban Björn Pankratz kreatív direktor és Jennifer Pankratz dizájner mondta el, hogy az új harcrendszer egyik erőssége a rugalmasság. Bármelyik ellenséget becsalogathatjuk a sarkon álló őrök közé, megtámadhatjuk őket felülről, vagy használhatunk gyors támadásokat és kitéréseket. Sokféle taktikát bevethetünk. A fejlesztők célja az volt, hogy szórakoztató élményt nyújtsanak a játékosoknak, és ne büntessék őket azért, mert nem pontosan a megfelelő módon reagálnak.