"Would You Kindly?" Ugye többeknek ismerős? Nem könnyű megmondani, hogy a BioShock milyen nagy hatással volt a játékvilágra, és főleg az FPS-műfajra. Akárcsak a Közönséges bűnözők sokat emlegetett vége, a BioShock történetbeli csavarja is teljesen megváltoztatja mindazt, ahogyan a történetre korábban tekintettél, és egyrészt arra invitál, hogy újra átéld az egészet, az elejétől fogva, másrészt arra ösztönöz, hogy folytasd tovább, és nézd meg, hogyan ér véget az utazás. Akárcsak Keyser Söze (Kevin Spacey) a fent említett noir drámában, Ken Levine és csapata is mesteri munkát végzett a narratíva megalkotásával és tökélyre csiszolásával, így – akárcsak Spacey karaktere a filmben – sikerül az orrunknál fogva vezetni minket. A BioShock nagy részében a kedves és udvarias Atlas (egy ír családapa) vezet végig a vízalatti Rapture art deco rémálomvilágán. Csak akkor érted meg, hogy minden, amit igaznak hittél, teljes hazugság, amikor Andrew Ryan irodájába érsz. Rengeteg olyan pillanat van a videójátékokban, amikor a játékosról, vagy a főellenfélről kiderül, hogy nem az, akinek hittük, és valami egészen más áll a háttérben, mi pedig végig félre voltunk vezetve – a BioShock első része ennek a magasiskolája. A "Would You Kindly?" pillanat megkérdőjelezi, hogy egyáltalán volt-e választásunk a végigjátszás során. "Az ember választ, a rabszolga engedelmeskedik." Hirtelen már nem egy repülőgép-szerencsétlenség túlélője vagy, aki egy furcsa világban jár. Nem, ehelyett TE vagy a legnagyobb szörnyeteg a környéken.

A rovat korábbi cikkeit erre a linkre kattintva érhetitek el!