Enemy Territory: Quake Wars meglepetés! Az Enemy Territory: Quake Wars igen komoly elvárásoknak kell, hogy megfeleljen, amikor végre megjelenik. A szorító egyik sarkában ott van a Quake. Mit is lehetne írni egy legendáról? Az 1996-ban megjelent FPS játék hosszas vívódások és dizájneri döntések félresiklása után született meg: szerepjátéknak indult, majd sok-sok változtatás után legendás akciójátékká lett. Gótikus, izgalmas magányos kampánya sok-sok játékórát szerzett a stílus rajongóinak, többszereplős változata pedig az első, igazán nagy körben játszott internetes szoftverré nőtte ki magát.

Enemy Territory: Quake Wars meglepetés! A szorító másik sarkában pedig ott van az Enemy Territory: az Activision, hogy mentse a menthetőt, ingyenesen a nép kegyére bocsátotta a Wolfenstein többjátékos modjának is tekinthető akciószoftvert. A taktikázás, a mesés csapatjátékelemek, valamint a kissé talán avíttas grafika miatt jelentkező alacsonyacska gépigény emberek százezreit ejtette transzba, és teszi mind a mai napig. A fejlesztők a mennyországba repültek, és nem mással, mint a Wolfenstein atyjaival, a Quake 3 motor íróival, az id Software-rel dolgozhattak együtt első, a boltok polcaira kerülő játékukon, az Enemy Territory: Quake Warson.

Hogy mi szükség volt erre a kis történelmi áttekintőre? Nos, nézzük: ARANYLEMEZRE KERÜLT az ET: QW (ahogy a fórumokon szoktunk rá mindannyian hivatkozni), megkezdődött a sokszorosítás, hamarosan az üzletek polcain találkozhatunk vele. A Quake- (2-től felfelé mutálódott)  univerzumból ismerős stroggok, és talán - remélhetőleg - a tükörből ismerős emberek csapnak össze egy Battlefield-szerű csapatjáték során.