David Gaider a BioWare egyik írója, és számos játékon dolgozott már. Neki köszönhetjük HK-47-et, Jolee Bindót és Carth Onasit a Star Wars: Knights of the Old Republicból, ő alkotta meg a Dragon Age világát, Thedast, de a játék több karakterét is, egész pontosan Zevrant, Alistairt, Cailant, Morrigant, Shale-t, Cassandrát, Fenrist, Mereditht és Duncant. Valamint ő írta az eddigi három Dragon Age-könyvet, dolgozott a Baldur's Gate 2-n, a Neverwinter Nightson, és természetesen az adatlapon is látható Dragon Age: Inquisition munkálataiból is kiveszi a részét.

Nemrégiben kapott egy levelet egy rajongótól, aki megkérdezte tőle, hogy a BioWare tervezi-e a romantikus rész kihagyását a játékaiból. Gaider személyes blogján válaszolt. Abban már most biztos, hogy sok támadás fogja érni a Dragon Age: Inquisition romantikus szála miatt a BioWare-t, merthogy teljesen megváltoztatták az eddigi rendszert. Lesznek, akik majd azért rínak, mert nem jöhetnek össze azzal, akivel akarnak, mások meg azért fognak sírni, mert újítottak. „Megkapjuk majd, hogy azért alakítottuk át a rendszert, mert hitvány a lelkünk, vagy unatkoztunk, meg különben is, az ő ötletük jobb, fogjuk már fel. És a románc, amit mi beletettünk, amúgy is homofób, bifób, rasszista, pedofil, és így tovább.”

Gaider szerint ugyan néha hibáznak ezen a téren, de törekednek arra, hogy minél jobbak legyenek. Elmondása szerint a BioWare berkeiben is gyakran felmerül a románc-szál elhagyásának kérdése a negatív visszhangok miatt, de ilyenkor mindig az dönt, hogy nagyon sok játékos kifejezetten imádja ezt az elemet. Ráadásul az emiatt sípoló emberek pont azok, akik amúgy sem aknázzák ki eme opcionális játékelemet, így lényegében számukra mindegy, hogy benne van vagy sem. Azok véleményével meg egyszerűen nem törődnek, akik szerint csupán a „fangirlök” miatt csinálják.

Gaider szerint azért van létjogosultsága a románcnak a BioWare játékaiban, mert azok elsősorban az érdekes karakterekről szólnak, a szereplőket állítják fókuszba, nem pedig a történetet. Márpedig ennek természetes részét képezik a romantikus érzelmek is. Persze kivehetnék, de akkor valami igazán ütőssel kellene helyettesíteniük. Ugyanakkor Gaider nem tartja kizártnak, hogy néhány múltbéli játékhoz hasonlóan a jövőben készül olyan BioWare-program, amiben a románc nem kap szerepet, de egyelőre nem érzi úgy, hogy ezt a szelencét be kellene zárniuk. Mert nagyon sokan élvezik játékaik romatikus szegletét, és ezek a játékosok nem biztos, hogy befizetnének egy olyan szériára, amiből ez hiányzik. „Néhány figura ég a vágytól, hogy leírja ezeket a rajongókat, de nem hiszem, hogy a BioWare is így gondolkodik” -- zárta sorait Gaider.

David Gaider, BioWare