Az influenszerek élete nem könnyű: ezrek, tízezrek előtt élik mindennapjaikat, a céljuk pedig az, hogy még több feliratkozót szerezzenek. Ez a motivációja Cole-nak is, aki mióta megkapta első videokameráját, mindent filmez. Vloggerkedésének 10. évfordulóján Moszkvába utazik barátaival, hogy egy különleges szabadulószobában ünnepelje meg a jeles napot. Az ártatlan játék azonban igen gyorsan túléléssé alakul…

Ez a #Kövessbe alapsztorija. A 2000-es évek eleje óta a torture horrorok elterjedése során jó néhány jó és rossz filmet kaptak a mozinézők. Elég csak a műfaj csúcsaként (?) aposztrofált Fűrész-szériára gondolni, amely csavaros történetvezetésével lopta be magát a nézők szívébe. Aztán ott a Motel, illetve Will Wernick filmje, ami a Szabadulószoba címet kapta.

followme.jpeg

Az elmúlt három évben legalább fél tucat ilyen témájú film készült, azonban egyik sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Pedig különböző hátterű emberek veszélyhelyzetben mutatott viselkedésére egy kis tehetséggel remek filmeket lehetne felépíteni, azonban Will Wernick esetében a tehetségnek még a szikrája sem látszik. Ugyanis a #Kövessbe szinte egy az egyben a 2017-es filmet veszi alapul, miközben semmi félelmetest, meghökkentőt, újdonságot nem mutat. Már régen ismert sablonokra építkezik, és aki elég filmet megtekintett az elmúlt két évtizedben, az pontosan tudja, hogy Wernicknmely filmek elemeit „vette kölcsön” az alkotásához. Sajnálatos módon azonban, ami jól működött azokban, annyira kevéssé működik itt. Ez egyrészt a gyenge szkriptnek, és a gyenge dialógusoknak, másrészt a béna karaktereknek köszönhető.

174.jpg

Hiszen még akkor is azt hiszik, hogy csak egy játék az, amibe kerültek, amikor egy társukat áram rázza, miközben az egy székhez van a kötözve. A kihívások nem elég félelmetesek, nem elég kreatívak, majd egy éles váltással a szabadulószoba eltűnik, helyét pedig átveszi a mészárszék. Azonban a szereplőkért izgulni, értük szorítani nem lehet: a Cole-t megformáló Keegan Allen és barátai is elképesztően idegesítő, ripacskodó alakok: ez már a felvezetésből kiderül, ami indokolatlanul hosszú lett, értékes perceket elvéve attól, ami a lényeg lett volna.

Persze nem lehet csodálkozni, hogy a #Kövessbe úgy sikerült, ahogy. A 38 éves rendező direktori karrierje kimerül pár rövidfilmben, egy televízióra készült alkotásban és a két horrorban. Ráadásul a nagy filmvégi csavar sem okozhat meglepetést, annyira nyilvánvalóak a történések. Will Wernick filmje egy teljesen lélektelen cím lett, melyben ugyan van némi gore, de közel sem annyi, hogy egy gyakorlottabb nézőre akár egy pillanatra is a ráhozza a frászt. Horrorként nem működik, thrillernek nem elég jó, kár volt elkészíteni.