Az "A mesterlövész" című FPS-t a mára megszűnt Mirage Interactive készítette 2002-ben, a játék pedig hatalmasat bukott -- ma már senki sem emlékezne rá, ha nincs freddyD és az ő híres Rossz PC játékok sorozata, ami legendává avatta a vicces bugok egész halmazával operáló shootert. A játék készítői közül eddig senki sem szólalt meg az olyan ikonikus jeleneteket illetően, mint a vérző autóbusz vagy a sorozatos ugrással előhozható "repülés", ám három hazai YouTube-os, freddyD, BenyoBoy és Visor utolérte Andrzej Wilewskit, aki az "A mesterlövész" történetét és forgatókönyvét írta, illetve ő volt a főprogramozó, azaz az ő irányítása alatt dolgoztak a többiek.

A videó alant tekinthető meg, elég viccesre sikeredett, főleg Andrzej válaszai okozhatnak némi fejcsóválást. A fejlesztő állítja, hogy a Monolith-féle LithTech motor még alfaverziós sem volt, amikor kézhez kapták, és az összes bug az engine eredménye, megfejelve azzal a kellemetlen ténnyel, hogy a srácok fejlesztésre fordított idejét két teljes hónappal rövidítették meg egy tulajdonosváltás miatt. Ugyanakkor mindez nem magyarázza meg, hogy miért olyan a játék, amilyen, ugyanis ha ennyire nem volt alkalmas a motor a munkára (ami ismerve a Monolith korábbi alkotásait, elég nehezen képzelhető el), miért ragaszkodtak hozzá, illetve milyen okból ment át a program három teljes fejlesztési fázison (eleinte egy horrorjáték lett volna, majd egy összetettebb FPS, végül pedig lett... ez). Kicsit kínos az anyag, de azért jó hallani, hogy van, aki felvállalja a kultikus "A mesterlövész" játékot.

FreddyD-ről és a Rossz PC játékok sorozatról a PC Guru Online ügyeletes háziasszonya, DreamerInstinct remek kis portréjából tudhattok meg többet. Katt!