• Dolgoznak a Cyberpunk 2077 többjátékos módján
  • De az csak a megjelenés után kerülhet be a játékba
  • Már ha bekerül, mert ha nem tudják jól megcsinálni, nem fogják erőltetni

A Gamescomra a CD Projekt RED ugyan kivitte a Cyberpunk 2077-et, a lenti galériában látható új képeken kívül nem sokat mutatott meg a játékból – az új játékmenet prezentációt inkább a rendezvény utánra, jövő hét péntekre tartogatják. Szerencsére azért némasági fogadalmat nem tettek, így örömmel beszélnek a programról, ha kérdezik őket.

Marthe Jonkers művészeti vezető az Eurogamernek mondta el, hogy folyamatban van a kutatás és fejlesztés többjátékos ügyben, de jelenleg a Cyberpunk 2077 egyjátékos módjára fókuszálnak, azt adják ki a kezeik közül 2020-ban. A multiplayer csak és kizárólag akkor kaphat helyet majd a játékban, ha az megugorja az általuk támasztott magas minőségi szintet. „Ha nem működik, hát nem működik” – mondta Jonkers. „Sosem tennénk olyat a Cyberpunkba, ami nem ugorja meg legalább a Witcher által felállított standardokat.”

Jonkers a CD Projekt RED megnövekedett létszámáról is ejtett pár szót, ami most duplája annak, mint ahányan a Witcher 3-on dolgoztak. És bizony szükségük is van arra a 400 emberre, mert a művész szerint bár a Wild Hunt is nyitott világú játék volt, teljesen más feltételeket támasztott.

A Witcher 3-ban ugyanis Geralt kötöttséget jelentett. Megjelenése, kapcsolatai, harcstílusa, felfogása – ezeket mind a karakter már évtizedekkel korábban megírt háttere szolgáltatta. Ellenben a Cyberpunk 2077-ben mindent a játékosra bíznak, nem lesznek ilyen kötöttségek. Ez viszont azt is jelenti, hogy sokkal több irányba lehet elvinni a játékmenetet, több lehetőséget kell biztosítani, ezért kellett hát a CD Projekt RED dolgozóinak számát radikálisan megemelni.