GDC 13: Előadások a narratíváról

Ha túléljük a világ végét, márciusban már vár minket a 2013-as esztendő egyik legfontosabb videojátékos szakmai eseménye, a Game Developers Conference, melynek új előadássorozata a játékok narratívájáról szól. A The Game Narrative Summit prezentációinak listáját most leplezték le, és várható pár igen érdekes előadás -- lássuk ezeket sorban!

Az elsőt a Microsoft Games Studios egyik írója és vezető játéktervezője, Richard Rouse III tartja majd a videojátékokban megjelenő morális döntések fontosságáról. A Morális döntések megalkotásának hét módja szót ejt többek között a játékmenetbe injektált döntések fontosságáról, az erkölcsnek a karakterek megalkotásában betöltött szerepéről, és arról, hogy mindez mennyire függ egy játék anyagi hátterétől.

Richard előadását a Blizzardnál dolgozó Andrew Vestal A lecke, hogy az angol lokális nyelv: a Diablo III fordítása című bemutatója követi, melynek keretében bepillantást nyerünk a Diablo III (adatlapunkon) több mint 400 ezer szövegbejegyzésének megírásába, szörnyekről, tárgyakról és sztorielemekről. Továbbá szó esik a Blizzard proaktív (kezdeményező jellegű) fordítási eljárásairól is, amivel megkönnyítik a honosítócsapatok dolgát.

Végezetül John Sharp és Colleen Macklin, egy tervezéssel foglalkozó iskola tanárai mesélnek a játékok oktatójellegének fejlesztéséről, hátha egyszer bonyolult fizikai képleteket is bemagolunk Gordon Freemant irányítva.

A GDC március 25-től 29-ig tart majd San Franciscóban.