Az oroszok GDC-je, a KRI egyre népszerűbb, ami persze annak
is köszönhető, hogy térségünk szerencsésen magára irányította az ipar
figyelmét. A volt Szovjetunió területén munkálkodó fejlesztők és kiadók immár
stabilan a piac résztvevői, de a kelet-európai blokk is egyre jobban villog, a
horvátoktól a cseheken át a lengyelekig, no és persze a magyar csapatokat se
hagyjuk ki, hiszen mostanában a Stromregion, a Digital Reality vagy az Eidos
Studios Hungary néven futó volt Mithis is sűrűn megfordul a hírekben. A
tavalyi rendezvényen több mint 3000 látogatót regisztráltak, és 120 cég
képviseltette magát.
Az idei, ötödik KRI (április 6-8., Moszkva) minden bizonnyal legnagyobb érdeklődésre számot tartó előadásának Rafael Chandler (képünkön) mesterkurzusa ígérkezik, melynek témája mi lehetne más, mint a következő generációs játékfejlesztés, négy nagy etapban (tervezés, gyártás, lokalizálás, elbeszélés). Chandler nagy név a szakmában, jelenleg a Media Sunshine játékkonzultációs céget vezeti feleségével együtt, korábban az EA és a Ubisoft színeiben dolgozott írói és tervezői minőségben, többek között a GRAW, Ascension to the Throne, Monster Madness játékokon.
A konferencia fő területe a casual gaming (Zuma, Tetris, társaik) és az online játék lesz, többek között az IT-Territory, Akella, Buka, Nikita, Nival Online, Sibilant Interactive, TimeZero és WIW prezentálásában, és természetesen e rendezvénynek is van saját díja, melyet a zárógálán osztanak majd ki. A fontosabb fejleményekről természetesen beszámolunk majd.


