• A Gears 5 kétszerannyi játékost vonzott a nyitóhetén, mint a Gears of War 4
  • Ennek ellenére az elődje 4,5-ször jobban fogyott az első héten az Egyesült Királyságban
  • A jelenség mögött valószínűleg az Xbox Game Pass áll

A Gears 5 a kritikusok szerint egy igencsak jó játék lett, ez pedig a népszerűségén is meglátszott: a Microsoft hivatalos visszajelzése alapján ez a program vonzotta a legtöbb felhasználót a debütálása utáni héten ebben a generációban Xbox-on, a Gears of War 4 első hetének játékosszámára pedig nagyjából ráduplázott.

Mindez azonban nem látszik meg az eladásokon, legalábbis ami az Egyesült Királyság fizikai példányait illeti. A legfrissebb adatok szerint a Gears of War 4 4,5-ször, a Gears of War 3 pedig (az Xbox 360 népszerűségének a csúcsán, a digitális eladások betörése előtt) húszszor olyan jól fogyott, mint a Gears 5. Sokan úgy gondolják, hogy a jelenség mögött az Xbox Game Pass áll, hiszen ennek hála egy dollárért bárki kipróbálhatta, sőt, végig is vihette a The Coalition alkotását.