Ki ne emlékezne a Piranha Bytes klasszikus szerepjáték-sorozatára, illetve azon belül is annak lezárására, a már a tengerentúli piacra is kalibrált harmadik részre? Hihetetlen mennyiségű ígéretet kaptunk -- és nem elsősorban a fejlesztőktől, sokkal inkább a kiadótól -- arról, hogy most valami olyat és bugmenteset alkotnak, amilyet még nem láttunk. Ebből a mondatból csak az utolsó rész a lényeg: "amilyet még nem láttunk". A Gothic 3 ugyanis annyira bugos lett, hogy azt elképzelni is nehéz, ha nem lett volna meg az elképesztő hangulata, a kutya sem játszott volna vele -- azonban arra, no meg a gyönyörű, de optimalizálatlan grafikára még futotta a szuszból. Abból a lélegzetvételből, amelynek a végén a sok-sok esztendeje együtt dolgozó JoWooD és Piranha Bytes útjai elváltak -- a fejlesztőbrigád elindult, hogy elkészítse saját játékát, a kiadó pedig nekiállt, hogy kikalapálja a sorozat hírnevén esett csorbát. Fogták a Spellboundot (akiket leginkább Commandos-klónjaikról, pl. Robin Hood vagy Desperados ismerhettünk), és ráuszították egy minden szempontból tökéletesnek szánt negyedik Gothic-rész készítésére, surranópályán pedig bejelentették a Gothic 3 első és egyetlen küldetéslemezét Forsaken God címmel, amely -- idéznénk -- "kijavít mindent, amelyet felróttak a harmadik résszel szemben". Nos, az üzletek polcain már ott van, a szaksajtó már a kezébe vette, meg is jelent hozzá egy, majd még egy folt, végül a rajongók már kaszákkal hadakoztak a JoWooD főhadiszállásánál, amely -- jó pár hónappal ezelőtt, bölcsen megváltoztatta a Spellbound-játék címét Gothic 4-ről Arcania - A Gothic Tale-re -- ismét kiállt a nép elé, és azt mondta: sajnálják, hogy a Forsaken Gods is bugosra sikerült, no de majd a negyedik rész...