Nem nehéz megmondani, miben rejlett az első két Gothic program varázsa: az élő és lélegző világ illúziója soha még ilyen hihetően nem foglalt helyet számítógépes programban, nem csoda hát, ha a kissé bonyolult -- de éppen ezért élvezetes -- harcrendszer, valamint a rettentő sok hiba ellenére is sikerült legendává válniuk. A trilógia harmadik része a szokásosnál nagyobb beharangozással készült, szinte minden nagyobb online oldal (még a tengerentúlon is, ahol az első két rész nem volt átütő siker) hetente tudósított valamit a projektről, az elvárások az egekig nőttek -- aztán megkaptuk a végterméket, amely hangulatában ugyan nem sokban maradt le az elődöktől, de a túlságosan is leegyszerűsített harcrendszer, az optimalizálatlan grafikus motor, valamint még a szokásosnál is több bug sokak kedvét elvehette. A fejlesztőstúdió és a kiadó komolyan összekaptak a megjelenés után, a folytatást pedig már nem is a Piranha Bytes, hanem a Spellbound kalapálja...

No de akkor mi a csuda ez a Forsaken Gods? A JoWooD, hogy helyrehozza, amit a furcsa szerződése miatt sikerült elkalapáltatnia, és a rajongókat felspilázza a negyedik részre, megbízta a Trine Studiost, hogy készítse el a Gothic 3 hiper-szuper felturbózott változatát. Az élő és interaktív világ, amely reagál a játékos akcióira, megmaradt, mellé feltuningolt grafika társul (hála a foltozgatott motornak), jobb felhasználói felülettel, teljesen új alapokra helyezett harccal, és tonnányi új tárggyal, küldetéssel és szörnyeteggel. 15-20 óra plusz játékidőt ígérnek -- a cucc pedig most aranylemezre került, tehát ujjakat csuriban össze, és imádkozzunk!