• Jelentősen megnőtt a VR népszerűsége a Half-Life: Alyx miatt
  • 950 ezerrel nőtt a VR-headsetek száma a legújabb felmérés szerint

Nem újdonság, hogy a Valve minden hónapban felmérést végez arról, hogy a felhasználók milyen hardverrel használják a Steamet, a Road to VR pedig most rávetette magát a legutóbbi jelentésre, arra a kérdésre keresve a választ, hogy mennyivel nőtt a VR-felhasználók száma a Half-Life: Alyx következtében.

hatalmasat-ugrott-a-vr-hasznalat-a-half-life-alyx-kovetkezteben.jpg

Röviden? Sokkal! A legutóbbi adatok szerint 2.7 millió VR-felhasználó volt a Steamen, ami egyrészről természetesen új rekord, másrészről pedig 950 ezer újonnan csatlakoztatott VR-headsetet jelent. Ez a Steam-felhasználóknak az 1.91 százaléka, ami elsőre nem tűnik soknak, de ha azt nézzük, milyen magas a belépési korlátja a PC-s VR-gamingnek, akkor egyáltalán nem mondanánk alacsonynak - és természetesen ez is új rekord.

Már előzetesen is látszódott, hogy a Half-Life: Alyx miatt rengetegen ugrottak fejest a VR-ba, a Valve saját headsetje például hónapokon keresztül nem volt kapható, de az első nap számai is jókora érdeklődést mutattak, melyet immáron a fenti számok is alátámasztanak.