Az öregebb gamerek közül valószínűleg kevesen vitatnák, hogy a kezdetektől folyamatosan lassul a videojátékok és a játékkonzolok fejlődése, legalábbis technológia és látvány szintjén. A korai nagy ugrások, mint a 2D-ről 3D-ra való váltás – egy kis kínos szófordulattal élve – szó szerint új dimenziókat nyitottak meg, gyakran teljesen új zsánereket teremtve. Ehhez képest aligha tűnik hatalmasnak a generációs szakadék, amikor PS4-ről PS5-re váltva csak némileg jobb felbontást és egy maroknyi extra képkockát érzékelhetünk a The Last of Us: Part II-ban. A videojáték-technológia igazán hajmeresztő évei, úgy tűnik, mögöttünk vannak, Shawn Layden szerint pedig ezzel nem kevés gamer azonosul.
A Sony Interactive Entertainment korábbi vezérigazgatója, aki három évtizedet húzott le a Sonynál, végigkísérve a PlayStation pályafutását, a GamesIndustry.biz interjújában fejtette ki a meglátásait. Layden szerint a játékosok jelentős része egyáltalán nem tudja megmondani, hogy éppen 90 vagy 120 fps-sel pörög egy játék a képernyőn, ha pedig ez a helyzet, akkor mi értelme a nyers lóerő hajszolásának? Biztos, hogy erősebb és drágább konzolokra van szüksége a játékosoknak, amikor már a felbontás is felskálázott és a köztes képkockák is AI-generáltak?
Forrás: PC Gamer
A PlayStation egykori vezére szerint van egy másik út. Layden inkább a pénztárcabarát, egyszerű és sokszínű hardverekben látja a jövőt – egy olyan piacot vázol fel, ahol több konkurens gyártó versenyezhetne azért, hogy a gamereknek ne csak erősebb, de elérhetőbb gépeket gyártsanak. Ezzel többek közt nyilvánvaló ellenpólust adva az egyre hajmeresztőbb árakkal munkáló PC-s gamingnek.
Az úriember meglátása egyébként elég könnyen párhuzamba vonható az interjú másik témájával, az AA-játékokkal. Layden szerint az olyan "középkategóriás" címek, mint a Clair Obscur: Expedition 33 üdítő új színt hoznak az újításra és kockázatvállalásra nem képes nagy költségvetésű játékok világába. Ha hasonló megközelítéssel léphetnének új gyártók a PlayStation, Xbox és Nintendo hármasa mellé, ki tudja, lehet, hogy a hardveres szférában is előtörne a kreativitás!
Borítóképek forrása: Sony, GamesRadar