A tavaly megjelent FIFA 11 magabiztosan hódította meg a futballrajongók szívét, így a folytatást az EA nem fogja nagyon megpiszkálni, s csak pár, aprónak tűnő, de a játékmenetet éppen megfelelően befolyásoló ponton módosít. Az egyik ilyen szegmens például a mesterséges intelligencia, mely ezúttal jobban kiaknázza a Personality Plus rendszerben tárolt adatokat, így elérve azt, hogy a pályán futkározó sportolók még hitelesebben mozogjanak és viselkedjenek. Ez azonban még nem minden! Az új Impact Engine-nek köszönhetően a játékosok a valóságnak megfelelően sérülnek (még akkor is, ha nincs náluk a labda) és ütköznek, az AI Vision Game algoritmus pedig arról gondoskodik, hogy ne akarjunk „vakon” passzolni, hiszen ezentúl csak ahhoz a csapattárshoz jut el pontosan a labda, aki látótávolságon belül van.

A valóságos élmény megteremtéséhez továbbá a némileg felújított grafikusmotor is hozzájárul, mely az új, látványos fény/árnyék effekteken, illetve a földhöz és ezzel együtt az akcióhoz közelebb került kameraálláson túl már jóval „emberibb” stadionatmoszférát tud megteremteni, dübörgő lelátókkal, konfettiesővel és minden egyébbel, ami egy rangos mérkőzésen megtalálható.

A FIFA 12 valamikor ősszel fog megjelenni PC-re és konzolokra egyaránt.