Ahogy a filmek esetében árgus szemekkel követik a premier utáni bevételcsökkenést, úgy a telefonok esetében azt szokás vizsgálni, hogy a piacra kerülésüket követően milyen léptékben csökken az értékük. Nos, ami a félmillió forintos indulóárú iPhone Airt illeti, az értékcsökkenés finoman szólva is rohamos.
A SellCell legfrissebb adatai szerint a karcsúra szabott iPhone tíz hét alatt akár 47,4 százalékot is veszíthetett az értékéből, ami a 2022 óta mért legsúlyosabb értékcsökkenésnek számít. Ez lényegében azt jelenti, hogy ha valaki újonnan megvett egy iPhone Airt, és tíz héttel később szeretné eladni a használt piacon, akkor a készülék csak a vételár körülbelül 52–53 százalékát éri.
A részletes elemzésből kiderül, hogy a 256 GB-os verzió több mint 40 százalékot, a 512 GB-os 45 százalékot, míg a legnagyobb, 1 TB-os változat közel 48 százalékot veszített az értékéből mindössze tíz hét leforgása alatt. Összehasonlításképp, az iPhone 17 széria többi modellje átlagosan csak 35 százalékot csökkent, a legjobban teljesítő 256 GB-os Pro Max pedig mindössze 26,1 százalékot. Ezek a számok azt mutatják, hogy a fogyasztók alapvetően hajlandók megfizetni a magasabb árat, de csak akkor, ha úgy érzik, hogy a készülék teljesíti is a hozzá fűzött reményeket.
Már korábban is lehetett hallani arról, hogy az iPhone Air rosszul fogy, a probléma gyökere pedig jó eséllyel abban gyökeredzik, hogy a karcsú megjelenésért cserébe túl nagy kompromisszumot kell kötni. Az iPhone Air esetében ugyanis lényegében arról van szó, hogy feláldozták az akkumulátor- és kamerateljesítményt a design oltárán, márpedig mindkettő kritikus szempont a vásárlók számára. Egyébként nemcsak az iPhone Air, de a szintén karcsú Samsung Galaxy S25 Edge is tiszavirág életű lehet.
Borítókép forrása: Apple