2011 egyik meglepetésjátéka volt a Magicka, amely (csakúgy mint a Portal annak idején) pár egyetemista szerelemprojektjeként kezdte pályafutását, és miután megnyerték a 2008-as svéd játékverseny nagydíját, lecsapott rájuk a sikeres indie-bimbókat kiszagoló Paradox (gondoljunk csak a Mount & Blade-re, mely szintén náluk szökött szárba!). A folytatást ismerjük: a Magicka jött, látott és győzött, egy év alatt közel másfél millió példányt adtak el belőle, a kiadó által ügyesen a jókorára duzzadt rajongóbázis nyakába zúdított DLC-cunamiból pedig négymilliót (! - csak a vietnamiból elkelt 500 ezer). A játék minden fronton jól teljesített, úgy a kooperatív meccseken, mint a PvP-ben; utóbbi terén legfeljebb az igazi csapatalapú kihívásokat hiányolhattuk (csak 1v1 és 2v2 párbajok vannak) – eddig!

A Paradox ugyanis a GDC 2013 nyitónapján bejelentette, hogy érkezik a Magicka: Wizard Wars, amely elhozza nekünk a négy négy elleni összecsapásokat, hogy megmutathassuk, az elmúlt bő két év alatt ki lett a legügyesebb és legrátermettebb a gombnyomogató mágiában. Természetesen az MWW megőrzi a széria védjegyének számító beteg humort és rengeteg kikacsintást, popkulturális utalást épp úgy, mint a baráti tűz „intézményét” – MOBA-játékok terén szerzett rutin ide, Magicka hadcore edzettség oda, amikor nyolc idióta mágus elkezdi egymásra szórni a villámot, jégzáport és meteoresőt, a néhány perces őrjöngés végén csak pár megperzselt köpönyeg és elszenesedett bot marad...

Azt, hogy mennyire komolyan veszi a feladatot a kiadó, jól jellemzi, hogy az MWW tető alá hozására létrehoztak egy új, belsős stúdiót Paradox NORTH néven, melybe veterán fejlesztőket zsúfoltak úgy a mainstream, mint az indie frontvonalairól. És hogy mennyire poénra veszi a feladatot a kiadó, annak bizonyítására itt a bemutatkozó előzetes, amelyben megint szerencsétlen sárga húzza a rövidebbet – de ezt már ugye megszokhattuk.