Az eredeti tervek szerint idén jelent volna meg a Tomb Raider-sorozat rebootja, melyben láthatjuk, hogyan vált azzá a kalandor-régésszé Lara Croft, akit most ismerünk. A történet egy látszólag lakatlan, de mindenféle titkokkal és veszélyekkel teli szigeten játszódik, ahol az ifjú Larának egy hajótörés után körömszakadtáig küzdenie kell az életben maradásért. Noha itt is fontos szerepet játszik majd a felfedezés, nem az ősi kincsek és titkok feltárása a játék mozgatórugója, hanem egyszerűen a túlélés -- ám az út meglehetősen rögös lesz, hiszen hősnőnk még tapasztalatlan.

A Crystal Dynamics teljesen új, a valósághoz egy kicsivel közelebb álló irányba tereli a sorozatot, viszont ahhoz, hogy sikerre tudják vinni az új koncepciót, időre van szükségük. A fejlesztést vezető Darrell Gallagher a hivatalos fórumon közölte: több idő kell a csapatnak, így idén már nem fogják kiadni a játékot, az E3-on viszont ott lesznek, hogy új információkkal kápráztassanak el minket.