A korábbi legendás F1-es versenyhelyszín, Watkins Glen volt az MNASZ által is támogatott bajnokság utolsó előtti fordulójának helyszíne. A régi stílusú pálya tavaly került be egy frissítés során a Gran Turismo kötelékébe, így még a veteránnak számító versenyzők sem rendelkeznek többévnyi tapaszlattal az amerikai aszfaltcsíkról.

A forduló további különlegessége az volt, hogy a való életben versenypályát még nem látott koncepció, a Hyundai Genesys volt a pilóták gépe a két, 12 körös versenyre.

Ezúttal a bajnokságot vezető Mihalidesz Máté a harmadik helyet szerezte meg a rajtrácson, üldözői mindketten jobban teljesítettek a kvalifikáció során. Blazsán Patrik magabiztosan megtartotta az első helyet a rajtot követően, és közel 2 másodperces előnyt alakított ki Hencsei Benjámin előtt. Az újdonsült olimpikonnak azonban fel kellett adnia a pozícióját, amikor pályaelhagyásért kapott fél másodpercnyi büntetést. Később még egyszer eljátszotta ugyanezt, így a Mihalidesz is lélegzethez jutott a második helyen. Az előző fordulóban berobbanó Saghmeister Szabolcs végzett magabiztosan a vezető trió mögött. A hétvége újonca, Simon Imre a hatodik helyen végzett, miután kemény csatában küzdött meg Pajor Mártonnal és Szabó Pállal.

Kérmer Péter a verseny elején falnak koccanás miatt kapott, 5 másodperces büntetés ellenére vissza tudott jönni a kilencedik helyre.

1.jpeg

A második futamon Borbély Renátó indulhatott a pole-ból a fordított rajtrácsnak köszönhetően. A kezdeti tülekedés után azonban a második körben Hencsei vette át tőle a vezetést. Blazsán és Mihalidesz rendkívül fordulatos csatát vívott egymással, és a Simon-Pajor-Saghmeister hármassal, emiatt kissé késve tudtak Hencsei nyomába eredni. Az élen beálló patthelyzetet Blazsán Patrik bontotta meg, aki kétszer egymás után kapott büntetést a pálya kiszélesítéséért, így Mihalidesz ismét a második helyen ért célba. Bár a verseny végére utolérte Hencseit, előzésre már nem jutott ideje.

Ennek köszönhetően mindhárman azonos eredménnyel zárták a fordulót, és csak az időmérős teljesítmény döntött közöttük.

Mihalidesz – ugyan megtartotta első helyét a pontversenyben – csak 4-4 ponttal előzi meg riválisait, ezzel még jobban kiéleződött a K&H SIM Liga powered by HUMDA GT7 bajnoki csatája. A hatodik, dupla pontos fordulón ez a különbség többszörösen is megfordulhat bárki javára, ez majd június 10-én, szombaton dől majd el. Szintén egy sportautók szempontjából különleges amerikai pálya, a Daytonai Road Course lesz majd a döntő helyszíne.

Az autó viszont az Audi utolsó, kifejezetten DTM-re készített (2019-es) versenyképe lesz, ami nem szerepelt még a tengerentúlon, de a Gran Turismo berkeiben ez is lehetséges.