A Fallout legelső része 1997. október 10-én jelent meg az Interplay Productions nevű stúdió munkájának gyümölcseként. A második részt már nem ők, hanem egy alstúdiójuk, a Black Isle Studios fejlesztette, de a jogok egészen 2007-ig náluk voltak, aztán pedig jött a Bethesda és a Fallout 3. Brian Fargo nemrég egy interjúban arról mesélt, hogyan is indult ez az egész Fallout: a Wasteland című játék folytatásaként! Ez egy 1988-as szerepjáték, amit szintén ők fejlesztettek, és hasonló témára épült: a poszt-nukleáris apokalipszis utáni Amerikában játszódott. 

A Fallout tehát Wasteland 2-ként született meg, de pár hónapnyi fejlesztés után a csapat irányt váltott, és így vált Fallouttá a projekt. Fargo a deathclaw nevű ellenfeleket hozta fel példaként: ezek eredetileg a Wastelandes shadowclaw-okra hasonlítottak, de aztán a csapat mindent megtett, nehogy a Wasteland kiadója, az EA beperelje őket miattuk. Tim Cain, a Fallout producere korábban úgy fogalmazott, hogy a Fallout a Wasteland szellemi utódja. Szerinte a csapat már egy egyedi irányba haladt, amikor megérkezett a hír, hogy nem tudják megszerezni a Wasteland licencét, így ez nem gyakorolt akkora hatást a fejlesztésre.

Őrült sztori, igaz?