Másrészt viszont számtalan videójátékban is megpróbálták már visszaadni a kalózélményt. Több-kevesebb sikerrel. Ami azt jelenti, hogy a terület újoncainak nem árt kiemelkedően érdekes és egyéni módon feldolgozni a témát, ha sikert szeretnének aratni. A 3DClouds csapata pedig úgy gondolta, hogy ha a legtöbb embernél gyerekkori nosztalgikus emlék a kalózkodás, akkor miért ne fejeljék meg még egy kis nosztalgiával? Ezúttal Sid Meier klasszikusával kapcsolatban, aminek még a felújítása is 15 éves, így tényleg ráférne némi frissítés.

I am a pirate king!

Mint az egyelőre átugorhatatlan (-10%) intróból kiderül, egy zord párhuzamos univerzumban a kalózokat legyőzte és elsöpörte a haditengerészet, így ők és az általuk használt vudu varázslatok is eltűntek a világból. A tengerészek pedig birodalmat alapítottak, ami már többszáz éve áll, és legutóbbi királyának pont mi alakítjuk az egyik gyerekét. Akit természetesen már az első kapitányi megbízatása során, vagyis az oktató részben rútul elárulnak és kis híján megölnek, hogy aztán kalózként vágjunk bele nevünk tisztázásába és némi karrierépítésbe. A rövid alfa verzióból nem is derül ki sokkal több. Legfeljebb új mentorunk, a helyi főkalóz ejt el néhány célzást arra, hogy még létezik ám mágia, a tengerészetben pedig nem mindenki gyűlöli a kalózokat, ellenben akadhatnak belső politikai viszályok – mintha nem pont ez vezetett volna a munkahely-váltásunkhoz.

A kalózélet lényege, hogy fel-alá hajózunk az ezzel lassan felderíthető térképen, és időről időre hajókat támadunk meg, vagy zsákmányért, vagy mert egy küldetés éppen ezt írja elő. Emellett elméletben kereshetnénk kincseket a térképek alapján, de anélkül is rendszeresen összefuthatunk a parti fövenybe festett hatalmas X-ekkel, vagy a gyanús csillogással, ami kincset rejt. És persze pár tonna hasznos holmival a tengeren is hánykolódnak hajótöröttek, valamint érthetetlen okból ütközésre robbanó puskaporos hordókkal is találkozunk, csak hogy ne legyen olyan unalmas az életünk. Elméletben kereskedhetnénk is, de ha már nem vágyunk izgalmakra (és a jelenleg lassú, elhúzódó harcokra), nagyobb a haszon, ha az elhagyott cuccokat gyűjtjük össze.

The Last Saskatchewan Pirate

Ami a külsőbbségeket illeti, az általam hallott két dallam elég kellemes, a hangeffektek sem sok vizet zavarnak. A grafika már kicsit problémásabb. Egyfelől durván túlkarikírozott, és nekem pont nem igazán tetsző stílusban rajzolt karaktereket kapunk a párbeszédeknél (persze ez egyéni ízlés kérdése), másfelől nem túl részletes, de alapvetően tetszetős 3D-világban kalandozhatunk. A kettő együtt egy kicsit furcsa elsőre. De ez apró probléma, ha amúgy jó lesz a történet és a játékmenet. Előbbiről még nem sokat tudni, utóbbin pedig bőven van mit csiszolni. Jelenlegi állapotában a térkép inkább csak zavaró tényező. Az irányításnak a kontrolleren kissé faramuci, de logikus megoldása a vitorlák fel- és lehúzásával viszonylag könnyen megszokható, de nem ártana egy alternatív vagy pláne személyre szabható kiosztás. Bár senki nem állította, hogy a King of Seas egy „Pirates 2020” szeretne lenni, de reménykedem benne, hogy lesznek benne minijátékok (valamilyen szintű horgászaton túl, amire már több jel utal), legalább a kincskereséshez.

A hajók értékei még inkább csak helykitöltők, de  irányításban már most jól érezhetők a különbségek egy apró szlúp és egy nagydarab galleon között, a tűzerejükről nem is szólva. Ráadásul a világ él, hajók jönnek-mennek, próbálnak nem nekünk ütközni, időnként harcolnak is, és persze bármikor ránk akaszkodhat egy nálunk lényegesen magasabb szintű és jobban felszerelt kalózvadász. Ez a nyílt világ velejárója. Azonban az AI néha jelentősen elbutul. Egy pánikba esett kereskedő például körbe-körbe menekült előlem egy kis sziget körül (lassabb hajóval… kár érte, kiváló ügynök volt), miközben onnan egy kőhajításnyira, a kikötőben megvédte volna az erőd.

Lords of the Sea

A King of Seas egyelőre még Early Access verzióban sem kapható, de jövő év elején valamikor átléphet legalább ebbe a fázisba, és akkor már pénzt is kérnek majd érte. De ha addig nem történik csoda, vagy legalább derül ki, hogy az alfa verzió fél éves lemaradásban van a játék jelenlegi állapotához képest, akkor ez a szokott „túl korai elérés” lesz. Bár akadnak bíztató jelek, és  a mostani verzió akár remek játékká is kinőheti magát, de vásárlás előtt érdemes kivárni, hogy ezt bizonyítsa is.