Kisebb legénységünk lesz a Mass Effect 3-ban
Casey Hudsonnek köszönhetően néhány új információ derült ki a Mass Effect 3-ról. Kisebb csapatra, nagyobb csataterekre és új helyszínekre kell számítani.
A harcokat illetően Hudson azt ígérte, hogy óriási, az Unreal motor képességeit feszegető csatatereket kapunk majd, amire két okból van szükség: új, az eddigieknél sokkal nagyobb méretű ellenfelekkel harcolunk majd, másrészt pedig a harcrendszer dinamikusabb lett. A csatákat már nem lehet megnyeri, ha lecövekelünk egy fedezék mögé, hanem folyamatosan mozgásban kell lennünk, hiszen az ellenség is ezt teszi majd. Kaszttól függően bekerítő manővereket mutatnak be, füstgránátokat használnak, ha előrenyomulnak, fedezőtüzet biztosítanak a mesterlövészüknek, vagyis mindent megtesznek, hogy megnehezítsék a dolgunkat és mozgásra kényszerítsenek minket. Szerencsére az átdolgozott irányításnak köszönhetően könnyen tudunk a fedezékek között mozogni, így előnyösebb pozícióba kerülve, hogy aztán új képességeink egyikét használva, vagy azt kombinálva az öt ponton fejleszthető/módosítható fegyverünkkel győztesen kerüljünk ki.