• A Remedy új játéka a kooperatív élményre lesz kihegyezve
  • Folyamatos tartalomszolgáltatással
  • Része lesz az Alan Wake és a Control alkotta univerzumnak

A Max Payne, az Alan Wake, a Quantum Break és a Control mögött álló csapat, a Remedy Entertainment egyik új játéka lesz a Vanguard. Ám míg a fenti címek mindegyike a történetközpontú, egyjátékos élményre lett kihegyezve, a Vanguard kooperatív játék lesz. Ugyanakkor megtartják a stúdióra jellemző történetmesélési formát, sőt ez is része lesz az Alan Wake és a Control által alkotott közös univerzumnak.

Ám kooperatív játékot fejleszteni nem egyszerű, legalábbis a Remedy szerint. Tero Virtala vezérigazgató a GamesIndustry.biz-nek mondta el, bár a kompetitív többjátékos programok terén terített a piac, sikeres kooperatív címből nincs sok. Úgy véli, ennek fő oka nem más, minthogy itt nehezebb az érdeklődés folyamatos fenntartása.

A kompetitív játékoknál ugyanis maga a versengés az, ami miatt a játékosok újra és újra visszatérnek az adott címhez, ez viszont a kooperatív játékokban nem áll fent, hiszen ott a gamerek egymással játszanak, nem egymás ellen. Így a fejlesztőknek kell fenntartani az érdeklődést nagyobb újításokkal, ám ehhez nem támaszkodhatnak csak a kézzel készült, egyedi tartalmakra. Szóval meg kell találniuk az egyensúlyt az újra-felhasználhatóság és a történetorientáltság és a felfedezés megkívánta egyedi tartalmak készítése között.