A „Fekete Szárny Alapítvány” (mely egy jótékonysági madárvédő egylet és az ukrán  maffia sajátos uniójának hangzik, és mely ugyan új stúdió – 2006 novemberében alakult-, de a sajtóanyag szerint tagjai 3-10 éves rutinnal bírnak a videojátékok, tévé, mozi területén) valószínűleg a bevezetőhöz hasonló módon hozta össze a jelen hírünk alapjául szolgáló cucc ötletét. A szeszszagú projektértekezlet valahogy így hangozhatott:

- Shooter!
- Jó, de third perszonnaja, az ócseny harasó.
- Apokalipszis után!
- Világháború!
- Igyunk, nazdarovje!
- A krisztusát!
- Antikrisztusát!
- A pokol tüzére a rosszakkal!
- Nem, a jókkal!
- A jókat angyalok vigyék a pokolba!
- Szása, de állat vagy! Nazdarovje!
- Nazdarovje!

Jelzem, nem szavatolom, hogy minden így hangzott el, de erős a gyanúm, hogy némi „vizecske” mindenképp belejátszott a dolgokba. Mert a fentiek bizony mind igazak a kijevi Black Wing Foundation most bejelentett, külső nézetes céllövöldéjére, és rá kell pihenni picit az információkra...

Küszöbön a Megváltás...Tehát a sztori szerint a közeljövőben járunk (egész pontosan 2026-ban), ahol a gonosz politikusok géntechnológiával rettenetes „tökéletes katonákat” fejlesztenek ki, sőt, Krisztus és az Antikrisztus replikánsát, melyek összecsapva valóra váltják a bibliai ítéletnapot; a világégés romjain egy új hatalom, a Rezsim emelkedik ki, melynek szuperszerverei a „mennyekbe vannak csatlakoztatva”, a népet pedig szörnyű rabszolgasorsba taszítják, és hetente kötelező agymosással gondoskodnak engedelmességéről. A rendre genetikusan klónozott emberek vigyáznak – ők az Angyalok, akik minden lázadót szó szerint pokolra küldenek. A borzalmak bugyra nem más, mint egy kibernetikus virtuális realitás (valami olyasmi lehet, mint a Mátrix rendszere), ahol iszonyatos, véget nem érő kínok várnak a „lakókra” – a kiválasztottak viszont a Paradicsomban élvezhetik a határtalan jólétet.

Küszöbön a Megváltás...Gondolom, mindebből azonnal sejthető, hogy hősünk egy keménytökű rebellis lesz, akinek célja a Rezsim megdöntése, az Angyalok két vállra – izé, két szárnyra - fektetése, a pokol és a paradicsom eltaposása, a bosszúállás mindenért és mindenkiért, etcetera. Az viszont már nem annyira szokásos, és így mindenképp dicséretes, hogy a hét fejezetre osztott, 14 küldetésből álló sztorit három karakterrel is végigdarálhatjuk, ráadásul a választásunk más-más utakra vezet, más döntések elé állít majd minket. Egyik emberünk Narumi Amano, egy genetikusan módosított orrgyilkos (ő csillog itt oldalt, nála természetesen kéretik az előbbi „keménytökű” kifejezést nem konkrétan érteni), a másik a beszédes nevű Sergei Thor, nem meglepő módon egy kelet-európai ellenállósejt kapitánya, míg a harmadik Alexander Geist, egy cinikus, pszi-erővel megáldott csempész. Ebből a felsorolásból a rutinosak még valamit sejthetnek: egy eléggé klasszikus szerepjáték archetípus trió ez, és bizony, a játék egy egyszerű, de eredeti RPG-szisztémát fog tartalmazni a nagy mészárlást megfűszerezendő. Persze a lényeg mégiscsak utóbbi lesz, melynek során például húsz, egyedi háttérrel és stratégiával, képességekkel rendelkező „boss” fog elénk kerülni Tokiótól Londonig, hogy kipróbáljuk rajtuk futurisztikus, több funkciós arzenálunkat, de azért lopakodásra és arcade-jellegű mókákra is számíthatunk. Tetejébe koronát: 8-32 fős multi is a csomag részét képezi, új pályákkal, lőszerszámokkal, melyben tetszés szerint akár ellenségeink, sőt az NPC-k bőrébe is belebújhatunk.

Küszöbön a Megváltás...Az olyan klasszikusokat, mint az 1984 vagy a Szép, új világ idéző játék az ígéretek szerint látványvilágában is felnő a feladathoz, erről a jó öreg (hm, ezt akár szó szerint is vehetjük, de legalább bejáratott) Source-motor igyekszik gondoskodni, parallax és normal mappinggal, moziszerű, teljes képernyős pixel shader hatásokkal, HDR-rel, dinamikus fényekkel és árnyékokkal, meg, ahogy NightBagoly kolléga mondaná, toronyórával és lánccal. Az erőművet mindenféle licencelt technológiák segítik a valós fizikától (feltételezhetjük szerintem a Havokot) az 5.1-es hangrendszerig – utóbbin élő zenekarral felvett eredeti szerzemények és vásárolt, jól ismert dallamok egyaránt felcsendülnek majd.

Nos, elég vastag a csomag, és ugye Ukrajnában nem kevés tehetséggel megáldott srácok melóznak, akik a vodkát is jól bírják. A Fekete Szárnyak ráadásul messzire tekintenek: a Salvation – melyet egyébként a Frontline: Kurskot jegyző N-Game Studios djevocskáival közösen hegesztenek - PC mellett X360-ra is elkészül, ha minden jól megy, 2009 második negyedévére, és a srácok már egy képviseletet is nyitottak Pekingben, hogy ott legyenek, ha befut a szekér.

Ha meg mégsem, legfeljebb áttérnek az alkoholkereskedelemre...