A Payday zsánert teremtett, a Payday 2 csúcsra vitte azt, a Payday 3 pedig úgy földbe állította az egészet, hogy abból a Starbreeze is alig bírt felállni. A svéd stúdió már a harmadik rablószimulátor hányattatott sorsú fejlesztése során is a tönk szélén állt, így amikor a borzalmas technikai állapotban és minimális mennyiségű tartalommal elkészült Payday 3 két évvel ezelőtt piacra került, mi már megjósoltuk volna akár a stúdióbezárást is. A svédek azonban kitartottak, a Payday 3 pedig a harmadik évébe lépve kezdi összeszedni magát, legalábbis a tartalmak tekintetében. Kétségtelen, hogy a fejlesztők elhivatottak az elhamarkodottan piacra dobott játékuk iránt, de sajnos ennek most egy sokkal izgalmasabb projekt itta meg a levét.
Néhányan még talán emlékeztek rá, hogy 2023. decemberében a Starbreeze csapata lerántotta a leplet a következő nagy dobásáról: a Project Baxter szintén egy kooperatív heist-játék lett volna, de a Dungeons & Dragons világában! A fantasy közegbe ültetett csapatos rablás kifejezetten izgalmasnak hangzik, ráadásul túl sok hasonszőrű címet sem tudnánk konkurensként sorolni. Nagy kár tehát, hogy ebből az eredetileg 2026-ra tervezett játékból nem lesz semmi.
A stúdió közleménye szerint szimplán stratégiai döntés volt a Project Baxter elkaszálása. Adolf Kristjansson, a stúdió elnök-vezérigazgatója így fogalmazott:
"Stratégiánk világos: a Payday az egyik legikonikusabb IP a játékiparban, páratlan eléréssel és potenciállal. Ha ide összpontosítjuk a befektetéseinket és tehetségünket, felgyorsíthatjuk a fejlesztést, több tartalommal köthetjük le a játékosokat, és megerősíthetjük a Starbreeze pozícióját, mint a heist-műfaj egyértelmű vezetőjeként. A cél, hogy élesebben fókuszáljunk, és ezzel a játékosainknak, munkatársainknak és részvényeseinknek is a lehető legjobb hosszú távú értéket teremtsük."
"A Payday több, mint egy játék – ez egy műfaj, amelyet mi hoztunk létre, és amelyet továbbra is mi uralunk. Az emberi erőforrás és a tőke átcsoportosításával gyorsabban szállíthatunk friss tartalmakat, miközben lefektetjük az alapokat a széria jövőbeli bővítéséhez."
Bizony, sajnos az a helyzet, hogy a Payday-franchise, jelenleg pedig a Payday 3 támogatása kannibalizálta a Starbreeze izgalmas új projektjét. Arról a Payday 3-ról beszélünk, ami a harmadik évének hype-ja alatt is csak stagnál. A cikkünk írásának pillanatában alig 1000 ember játszik a rablós lövöldével, pár héttel ezelőtt pedig 300 és 500 fő közt hullámzott az állandó steames játékosszám. Furcsa egy befektetés!
Borítókép forrása: Starbreeze Entertainment