• Még Mijamoto sem kedveli Navit
  • Az Ocarina of Time legnagyobb gyengéjének tartja

A videójátékokban gyakrna találkozhatunk kifejezetten bosszantó NPC-kel és útitársakkal, és sokak számára ebbe a halmazba tartozik a The Legend of Zelda-sorozat talán túlzottan is segítőkész tündére, Navi. Egy 1999-es japán stratégiai útmutató végre angolul is publikált szövegéből kiderül, hogy maga a széria alkotója, Mijamoto Shigeru sem kedvelte a The Legend of Zelda: Ocarina of Time kis tündérét, sőt egyenesen a játék legnagyobb gyengepontjának tartotta.

navi3.jpg

Mijamoto elismerte, hogy a fejtörők esetében Navi útmutatásai túl barátságtalanok, és általában ugyanazt ismétli, de elmondása szerint szándékosan hagyták meg 'hülye' szinten a tündért. Meglátása szerint, ha Navi jóval szofisztikáltabb tippeket adott volna, akkor ez a 'hülyesége' még jobban kitűnt volna. Mijamoto alapvetően el akarta törölni az egész rendszer, azonban végül nem tette, mert úgy a játék még kevésbé lett volna barátságos a játékosokkal. Kiemelte továbbá, hogy Navi igazság szerint azoknak készült, akik hosszabb időre, akár egy hónapra is félreteszik a játékot, majd újra folytatva szeretnének emlékezni rá, hogy mit is kéne csinálniuk.