Sokat szidjuk mostanában a live-service címeket (általában nem ok nélkül), ám be kell látni, nem rossz, ha egyszer-egyszer érkezik egy olyan játék, ami úgy telibe talál, hogy hónapokig, sőt akár évekig mással sem akarunk játszani. Másfél évvel ezelőtt pontosan ez volt a Helldivers 2, az Arrowhead Game Studios kooperatív TPS-e, amely egy hatalmas állandó, de folyamatosan változó online galaxisban keltette életre Super Earth bátor katonáinak küzdelmét az univerzum összes elképzelhető fenyegetése ellen. Legutóbb az Illuminate zombiserű rusnyaságai tolták hazáig a frontvonalat, az új frissítés pedig ismét hatalmas erővel rántotta be a játékosok tömegeit.
A stúdió alapítója, Johan Pilestedt X-en ünnepelte a Helldivers 2 megújult sikerét, amikor is közel 200 000 játékos küzdött egy időben az enyhén dogmatikus és autoriter demokráciáért. Pilestedt elmondása szerint sosem sikerült korábban olyan update-et szállítaniuk, ami ekkora mértékű visszatérést okozott volna a játékosok körében, annak pedig ő és a csapat is nagyon örül, hogy a Helldivers 2 még mindig heti 2,5 millió aktív játékost vonz magához, ráadásul ismét felkerült a Steam Top 10-es listájára. Másfél év távlatában ez valóban nem semmi!
Látszólag százból egyszer ugyan, de a live-service valóban működik, ha azt megfelelően kezelik a fejlesztők. Természetesen az első és legfontosabb lépés, hogy legyen egy olyan kiváló játék, amelynek az alapjaira sokáig lehet építeni, később pedig elengedhetetlen, hogy a fejlesztők valóban kitartóan szállítsák a minőségi frissítéseket. Pilestedt elmondása szerint a képlet valójában ennyire egyszerű: remek ingyenes frissítésekre és opcionális fizetős tartalmakra van szükség, és valódi hosszútávú kitartásra a fejlesztők részéről. Ha ezek adottak, a játékosok meghálálják a munkát.
Borítókép forrása: PlayStation Store