Az elmúlt bő másfél évtizedben sokat bővült és fejlődött a Riot Games eszméletlenül sikeres MOBA-ja, de az alapok maradtak a régiek. A Warcraft III Custom Game-ek és a DOTA korából megörökölt click-to-move irányítás elengedhetetlen része a komplett zsánernek, így amikor a Riot Games gondolt egyet, és bejelentették, hogy hamarosan WASD-irányítással bővítik az ultrakompetitív játékukat, nem kevés veterán fejelte meg az íróasztalt.
Mert miről is van szó? Nos, a Riot Games mérései szerint a stratégiai játékokból és régivágású ARPG-kből megörökölt irányítás kellően nagy gondot okoz az újonc játékosoknak ahhoz, hogy ez elidegenítse őket a League of Legends megtanulásától – emellett pedig számos már meglévő játékos is jelezte, hogy nem lenne rossz egy ilyen opció. Tény, hogy egyszerre egérrel mozogni, azzal skillshotokat célozni, illetve mozgás közben auto attackolni nem a világ legegyszerűbb dolga, ám éppen emiatt jó esély van rá, hogy a WASD opció bevezetése teljesen felborítja majd az erőegyensúlyt az eltérő inputot használó játékosok közt.
Éppen ezért a Riot Games jóval megfontoltabban, komótos tempóban vezeti be az egyelőre még kifejezetten problémásnak tűnő rendszert. Először a PBE tesztszerverein próbálhatjuk ki az új irányítási sémát, majd ha minden klappol, a Quick Match, végül pedig a Ranked mérkőzéseken is élesítik majd ezt az opciót. A Riot kifejezetten arra kéri a játékosokat, hogy az összes hőssel alaposan nyúzzák szét a rendszert, hiszen ők is biztosak benne, hogy egy rakás bug és nem várt exploit forrása lesz a nagy átalakítás.
Ez persze nem az egyetlen újdonság a LoL háza tájáról. A fenti fejlesztői videóban szó esett még többek közt Xin Zhao vizuális átalakításáról, a Wild Riftben már integrált dzsungeles időjelzőkről (ezekhez jelenleg külső program szükséges), illetve retteghetnek a smurfök is, a Riot ugyanis kegyelem nélkül csap le a boostolt és a boostoló fiókokra.
Borítóképek forrása: Riot Games