A tegnap leleplezett OnLive azzal az utópisztikus lehetőséggel kecsegtet, hogy a legsilányabb, leggyengébb alkatrészekből összeállított számítógépen is elfutnak a jelenkor és a jövő legújabb játékai. A szolgáltatást azonban még sok kérdőjel övezi, például hogy mennyibe kerül majd a havidíj és a játékok, miként oldják meg a lag kérdését, na meg hogy mennyire fogja leterhelni az internetvonalakat a játékok "streamelése".

Az internetszolgáltatóm korlátlanként reklámozza a hozzáférésemet, pedig ez nem igaz, ugyanis van egy 300 GB-os korlát, amit nem tanácsos átlépni. Nyilván egy átlagfelhasználó nem tölt le ennyi adatot egy hónap alatt, de mi a helyzet az OnLive-val ami az 1280x720-as felbontáshoz megkívánja az 5 Mb/s-os hozzáférést? Ha egy kicsit számolgatunk, rájövünk, hogy abban az esetben, ha semmi más nem töltünk le (és letöltés alatt én weblapokat, demókat és egyéb legális dolgokat értek), akkor nagyjából „csak” napi négy és félórácskát játszhatunk.

Ez az idő néhány játékosnak talán kevés lehet, de az OnLive kitalálója, Steve Perlman szerint nem kell aggódni, ugyanis csak nagyon ritkán kell a teljes 5Mb/s-os sávszélesség. Azonban arra számítani kell, hogy kezdetben a nagy sávszélesség igényű multiplayer játékokkal gond lesz, ám itt is csak maximum egy 25 milliszekundumos lag várható, de szerintük ha az internetszolgáltatók besegítek, akkor ez az akadály is hamar elhárulhat.

A GDC-n ma már megtekinthető volt mozgás közben a szolgáltatás, és elnézve a prezentáción készült videót, nagy jövője lehet Perlman álmának, ugyanis a Crysis Warhead döccenésmentesen futott egy alsó kategóriás Dell laptopon. Le a kalappal!



A játékmenet a 16. perctől kezdődik, de utána is érdemes nézni a videót mert fény derül pár érdekességre.



]{iegészítés: Az USA-ban élő szerencsés nagykorúak már jelentkezhetnek a szolgáltatás bétájára, melyet a tervek szerint nyáron indítanak, ehhez pusztán egy széles sávú hozzáféréssel rendelkező Vista/XP op. rendszeres PC, vagy egy Intel-alapú Mac szükséges.