Sokan nincsenek kibékülve a DLC-kel, mondván túl kevés tartalmat nyújtanak túl sok pénzért. Ma már nincs olyan játék, amihez az első nap, vagy legalább a megjelenés közvetlen közelében ne lehetne kapni valamilyen kiegészítőt, s ez a trend mindaddig folytatódni fog, ameddig jól megy az üzlet -- az üzlet pedig nagyon is jól megy.

A GameStop áruházlánctól Brad Schliesser elárulta, hogy a letölthető tartalmak népszerűbbek, mint bármilyen más kiegészítő -- a Mass Effect 3 esetében például a játékosok 50 százaléka vette meg az első nap megjelent From Ashes DLC-t. Ez részben annak köszönhető, hogy a bolt alkalmazottai figyelmeztetnek arra, hogy van ilyen tartalom, illetve vonzó tényező az is, hogy náluk nem szükséges hitelkártya ahhoz, hogy DLC-t vegyenek, lehet készpénzzel vagy bolti kredittel is fizetni.

Az elmúlt negyedévben a GameStop 127 millió dollár bevételt könyvelt el csupán a digitális eladásokból, ami a cég teljes, 1,77 milliárd dolláros bevételének több mint 7 százalékát teszi ki. A DLC-k bolton belüli árusítása 2010-ben indult el, s ekkor még csak a vásárlók 2 százalékát érdekelte a dolog.

Nagyon kelendőek a letölthető tartalmak