Kezdjük a megjelenéssel. Ben Mattes, a producer azt mondta, hogy a játék megjelenése átcsúszhat 2009-re, ha a minősége nem megfelelő, de szeretnék elcsípni a karácsonyi vásárlási szezont, ezzel növelve az eladásokat.

Mikor a sajtó legutóbb látta a játékot, az még rendkívül bugos és optimalizálatlan volt, és az E3-on sem lesz kipróbálható verzió (csak egy bemutatóanyag, lásd lejjebb), pontosan az előbbi okok miatt.

Az új Prince of Persiának, aminek valószínű, hogy a Prodigy alcímet adják, nem lesz a nagyközönségnek szánt demóverziója. Ben Mattes ezt azzal magyarázta, hogy egy nyitott játékterű címhez nagyon nehéz demót készíteni, és néha egy demó többet árt, mint használ. A fejlesztőknek sok dolguk akad így is, mert el kell készíteni a fent említett bemutatót az E3-ra, ott van a bétaverzió és sok más egyéb, nem volna elég idő egy jó demó készítésre úgy, hogy tartani lehessen a teljes játék megjelenését is.

„A sorozatnak sok rajongója van, és ha valakinek tetszett a Sands of Time, Warrior Within vagy a Two Thrones, akkor valószínűleg ez is tetszeni fog”- monda Mattes.

Ben Mattest alaposan kifaggatták, mert a lehetséges mellékszálakról is beszélt. Elmondta, hogy úgy alakították ki a játékot, mint a Gyűrűk Ura trilógiát, mindennek van egy háttértörténete, és célja. Ebből következik, hogy megvan a lehetőség arra, hogy a herceget segítő Elikának, vagy bármelyik másik mellékszereplőnek egy külön játéka is elkészüljön (esetleg Princess of Persia?).

Mattes biztosított mindenkit, hogy a mostani POP megfelelőképpen le lesz zárva történeti szempontból, így ha soha többet nem készítenek ezután egy folytatást sem, tudni fogjuk, mi történt a herceggel és Elikával a játékban bekövetkezett események folyamán.