A Metal Gear Solid sorozat a PlayStation történelmének egyik (ha nem a) legmeghatározóbb szériája. Az eddigi négy fő epizód óriási siker volt, rajongók millióit láncolva a japán zseni, Kodzsima Hideó disztópiájához. Robotok, terrorizmus, kémkedés, lopakodás... ismerős elegy, szeretjük is, ahogy kell. A következő, Rising című felvonás azonban eltávolodik az eddig ismert miliőtől.

Nem lopakodós játék lesz az MGS: Rising

"Ha valaki azt gondolja, hogy »imádom Snake-et«, és egy tradicionális, lopakodós játékot vár, nehezen szokja majd meg a Risinget. Azok számára viszont, akik nyílt szelleműbbek, nem jelent majd problémát a dolog. Raiden remek irányba indult a 4-ben, és mindig szerettem volna látni, hová jut. Akik szerették őt abban a részben, most is odalesznek érte, noha ez személyes véleményem." -- mondta Kodzsima az OPM-nek.

Kodzsima hosszú ideje dolgozik lopakodós játékokon, sőt, egész karrierje az MGS-szériához köthető, mely a legendás Metal Gear Solid előtt még Famicomon indult a 80-as években. Raiden egyszer már főszerepet kapott egy teljes értékű MGS-ben (a 2. részben), ám akkor még nem volt kiborg nindzsa, szóval az ott látott képességei minden bizonnyal fejlődtek.