Amikor az év elején a derült égből érkezve lecsapott a Ninja Gaiden 4 első hivatalos előzetese, már sejthettük, hogy nem hétköznapi módon tér vissza a Team Ninja régi akciójátéka. Már ekkor megtudtuk ugyanis, hogy a Koei Tecmo bandája ezúttal a Bayonetta és a NieR: Automata fejlesztőivel, a PlatinumGames csapatával közösen készíti Ryu Hayabusa visszatérését, amihez egy vadiúj második főhős, Yakumo is betársul. Ekkor láttunk olyan tippeket, miszerint az új, fiatal nindzsa szekcióiért felelhetett a Platinum csapata, a játék másik felét pedig a Team Ninja veteránjai készítették, de most kiderült, hogy a munkamegosztás egyáltalán nem volt ennyire kiegyensúlyozott. A valódi, tényleges munka oroszlánrészét bizony nem a régi stáb, hanem a PlatinumGames végezte.

Legalábbis ez derült ki a német Eurogamer interjújából, amely során a játék producerjei, Yuju Nakao (PlatinumGames) és Masakazu Hirayama (Team Ninja) is megszólaltak. A tartalmas beszélgetésből kiderült, hogy a tényleges fejlesztési munkálatok lényegi egészét a PlatinumGames stúdiója végezte, míg a Team Ninja csapata leginkább csak tanácsadói kapacitásban segítette a társcsapat munkáját. A producerek elmondása szerint a PlatinumGames napi szinten küldött új buildeket a Team Ninja csapatának, hogy azok kiértékeljék azokat és visszajelzésekkel segítsék a fejlesztők munkáját. Ebben a tekintetben tehát valóban aktív résztvevő volt a Team Ninja, de leginkább csak szellemi szinten. A fejlesztést valójában a PlatinumGames végezte.

Ha pedig minket kérdeztek, ez egyáltalán nem olyan hatalmas probléma. Habár a Team Ninja-féle Ninja Gaiden-trilógia valóban meghatározta a zsánert, ha hack-and-slash akciójátékokról van szó, szerintünk nem vitás, hogy a PlatinumGames a tehetségesebb stúdió. Míg a Team Ninja az elmúlt években jó és középszerű játékokat dobott piacra (Rise of the Ronin, Wo Long: Fallen Dynasty, Nioh), a PlatinumGames (NieR: AutomataBayonetta-játékok, Astral Chain, Metal Gear Rising: Revengeance) nem nagyon lőtt mellé a határozottan Ninja Gaiden-szerű alkotásaival.

Hamarosan kiderül, hogy ezt a sikerszériát sikerült-e megtartaniuk, hiszen október 21-én már rajtol is a Ninja Gaiden 4 PC-n, Xbox Series X/S-en és PlayStation 5-ön. Mivel az Xbox Game Studios finanszírozta a játék fejlesztését, elsőnapos Game Pass-címként köszönthetjük majd a játékot.

Borítóképek forrása: PlatinumGames, Team Ninja