Tavaly év végén egyként háborodott fel a világ üdítőkedvelő része a Coca-Cola ünnepi videója miatt: a már hagyománynak számító karácsonyi reklámot AI-val generáltatták, nem pedig hagyományos animációs eszközökkel készítették, a hús-vér szereplőket pedig teljesen mellőzték. Azt gondolhattuk volna, hogy tanultak az esetből és a visszajelzésekből, és idén visszatérnek a hagyományos reklámkészítési technikákhoz, ám valaki a cég marketingosztályán másképp döntött: idén is AI-generált az ünnepi videó, annyi különbséggel, hogy ezúttal nem "embereket", hanem "állatokat" láthatunk:
We are incredibly proud to have partnered with Coca-Cola for the second time for the “Holidays are Coming” AI film. Last year was a cultural milestone, and this year, through animated characters, we bring magic across the globe with the arrival of the Coca-Cola trucks. pic.twitter.com/Bs7Gmj09gD
— Jason Zada (@jasonzada) November 3, 2025
Jason Zada, a reklámot készítő Secret Level nevű cég alapítója így nyilatkozott a témában:
"A gyűlölködők az interneten a leghangosabbak. Tavaly a legtöbb panaszkodó a kreatív iparból jött, akik egyszerűen csak féltek. Féltették a munkájukat, féltek attól, mit jelent ez számukra. De szerintem a reklám nagyon jól szerepelt, és az átlagemberek kifejezetten élvezték(...) Tavaly úgy döntöttünk, hogy mindent egy lapra teszünk fel – és ez bejött. Igen, az iparág egy része nem örült annak, hogy egy teljesen generatív MI-vel készült filmet használtunk, de ez együtt jár azzal, ha valaki úttörő dolgot csinál. Értjük az aggodalmat. De muszáj továbbmenni és feszegetni a határokat. A szellem kiszabadult a palackból - és már nem fogjuk tudni visszatenni."
Kedves Jason, szeretném jelezni, hogy nem, nem élveztük a tavalyit, ahogy a mostanit sem élvezzük. Nem a technológiával van a gond, nem a megjelenítés minőségével van a gond, hanem azzal, hogy ezt teljes egészében gép csinálta, nem pedig szakemberek. Éppen ezért érződik, hogy nincs benne lélek, nincs benne szeretet, egy ünnepi reklámnál viszont pont ezek a legfontosabbak. Félreértés ne essék: szabad használni az AI-t, csak nem kell átesni a ló túloldalára. Reméljük jövőre megértitek, mire gondolunk. Maradok tisztelettel: egy átlagember a sok közül.
Borítókép forrása: Coca-Cola


