Több mint egy évvel ezelőtt, 2010 derekán az EA a Project 10 dollár keretében egy új rendszert vezetett be sportjátékai számára. A rendszer az Online Pass nevet kapta, és a célja az volt, hogy visszaszorítsa a kiadó egyik legnagyobb problémáját, a használt játékok kereskedését.

A módszer pofonegyszerű: minden sportjátékhoz egy egyszer használatos kódot csomagolnak, amivel feloldhatóvá válik a játék egy bizonyos része. Ha a játékot újonnan veszi meg a játékos, csupán a kódot kell beírnia, és máris élvezheti mindazt, amint a program kínál, de ha valaki használtan vette meg a cuccot, és netalán játszani szeretne az elzárt multiplayer móddal, szereznie kell egy új Online Passt, ami tíz dollárba kerül.

A bevezetése óta a rendszer a sportjátékokat kinőve átterjedt más EA-játékokra is, sőt egyre több kiadó nyúl ilyen módszerekhez, a későbbiekben pedig egészen biztosan tovább fog terjedni ez az eljárás, hiszen a napokban megtudtuk, hogy habár a program nem kiemelkedően sikeres, bukásnak sem nevezhető, hiszen a megjelenése óta 10-15 millió dollárt keresett az EA, ami jegyezzük meg, tiszta profit.