• A Nintendo számára nem hozták meg a várt sikert a mobilos applikációk
  • Elemzők szerint a japán konzolgyártó a jövőben nem is fogja erőltetni ezeket

A Wii U bukását követően a Nintendo némileg kényszerpályára került, aminek következményeként beléptek a mobilos piacra is, hogy itt keressenek új bevételi lehetőségeket. És bár az elmúlt pár évben néhány igen komoly játékuk is megjelent iOS-re és Androidra (főként a Mario franchise-t bővítve), az átütő siker végül elmaradt – hiába dominálták korábban évtizedeken át a handheld konzolos piacot.

nintendo-ennyi-volt-a-mobilos-kitero.jpg

Azóta szerencsére a Nintendo helyzete is jobbra fordult, köszönhető a Switch elképesztő népszerűségének, így a japán gyártó ismét bátrabban fókuszálhat a konzolos üzletágra. Ezt látszanak megerősíteni Furukava Suntaró szavai is, a Nintendo elnöke ugyanis a közelmúltban úgy fogalmazott, hogy nem feltétlenül terveznek túl sok mobilos alkalmazást megjelentetni a jövőben.

A Bloomberg több, a témában jártas elemzőt is megkérdezett arról, hogy mit gondolnak a Nintendo helyzetéről, a vélemények pedig többnyire egyeznek. Egyértelmű, hogy a japánok hiába próbálkoztak nagy nevekkel és többféle üzleti modellel, eddig minden mobilos játékuk a várakozások alatt teljesített. Most pedig, hogy a Switch szárnyal, vélhetően nem is fogják tovább erőltetni ezeket a címeket, így ha lesz is néha egy-egy új Nintendo-játék mobilokra, azok vélhetően "alibi" megjelenések lesznek csupán, hogy ezzel is kielégítsék a részvényesek igényeit – vélik az elemzők.