Kicsit értetlenül láttam, hogy az e-mail fiókomban ott figyel a Piranha hírlevele, benne legújabb játékuk, a Risen megjelenési dátumával. A hírt villámgyorsan kapta fel a szaksajtó, még a csapból is az folyik — igen, idén október másodikán végre újra PB játékkal játszhatunk, jipikájé! Érdekes, de igaz: ez az információ már közel egy hónapja, többek között a Risen wikis oldalán is fent van, jómagam ehhez készítettem visszaszámlálót a blogra — és kb. ekkor történt, hogy az adatlaphoz csatoltuk is az infót, komolyabb hírverés nélkül. Mi ebből a tanulság? Ha PGO-függő vagy, ne csak a híreket olvasd, néha érdemes átfutni a várt szoftverek adatlapjait, és megelőzheted az egész világot!

Pár szó a Risenről: a német Piranha Bytes (a Gothic fejlesztői) a JoWooD kiadóval való szakítás után úgy döntöttek, a kissé tömegízlés irányába elmozduló (és pont emiatt nagyot bukó) Gothic 3 után visszatérnek a gyökerekhez. A vulkanikus szigeten játszódó szoftverben ismét céhek harcába csöppenünk bele, feladatunk pedig nem a világ megmentése lesz elsődlegesen, hanem a túlélés. Őslények, soha nem látott szörnyűségek és elképesztő hatalmú karakterek sokasága próbálja majd utunkat állni. A termék lelkében az erősen módosított (és a mai napig gyönyörű látványvilágra képes) GENOME motor dobog, a mesterséges intelligenciát azonban teljesen újraírják: a cél, akár csak az eddigi Gothicokban, az élő világ illúziója.