Márpedig a független, montreali Red Barrels stúdió csupa veteránból áll, hiszen a csapat alapítója Philippe Morin, a Prince of Persia: Sands of Time, az Assassin's Creed és az Uncharted: Drake's Fortune tervezője, David Chateauneuf, a Prince of Persia: Sands of Time, az Assassin's Creed és a Splinter Cell: Conviction vezető pályatervezője, és Hugo Dallaire, a Splinter Cell és az Army of Two művészeti vezetője, de a többiek is mind a Ubisoft, a Microsoft, az Eidos, a Warner Bros vagy épp az EA berkeiből igazoltak át, akik az előbb felsorolt címeken kívül a Halo, a Far Cry 3 és a Thief 4 munkálataiban is részt vettek -- az alapok tehát kétségtelenül megvannak.

Első játékuk az Outlast, egy hamisítatlan, belső nézetes, menekülős túlélőhorror, amely Colorado távoli hegyei között, a rég elhagyott Mount Massive Asylum falai között játszódik. A diliházat nemrég újranyitotta a multinacionális Murkof Corporation „kutatási és jótékonysági” részlege, és titokban üzemeltette... egészen mostanáig. Egy belsős forrás tippje alapján Miles Upshur, a független újságíró betör az intézménybe -- és amit ott talál, az a tudomány és vallás, természet és valami egészen, rettenetesen más rémisztő határmezsgyéjén egyensúlyoz. A menekülés kulcsát a Mount Massive szívében rejlő iszonytató titok rejti...

Az Outlastban a pokol egy kísérlet, amit nem élhetsz túl.

Az Unreal technológiára épített Outlast a tervek szerint 2013 nyarán jelenik meg PC-re a Steamen, tehát (legalábbis első körben) kizárólag digitális formában.