Az, hogy a Postal III az eddigi legbetegebb rész lesz,
korábban csak ígéret szintjén hangzott el. Nos, az E3 alkalmával az orosz
Akella standján, mely a játék kiadását vállalta fel őszinte lelkesedéssel, egy
rövid demó kipróbálható volt egyes külhoni kollégák számára, akik örömmel
számoltak be arról, hogy mindez igaznak bizonyult...
Az első meglepetés az volt, hogy a demonstráció során Postal Dude barátunkat külső nézetben kellett terelgetni. Arról nem szól a fáma, hogy ez a fix nézet, vagy át lehet-e majd váltani FPS-be is igazság szerint amúgy én nem bánom ezt a váltást, így jobb lehetőség lesz gyönyörködni Dude akcióiban és elmebeteg fegyvereiben. Apropó fegyver: a játék nem nélkülözi ezúttal sem a botrányos arzenált, a bemutatóban egy badger saw szerepelt, magyarra fordítva borzfűrész. Ez nem más, mint egy hatalmas borz, melyre a láncfűrészhez hasonló fogantyúk vannak szerelve; az állatka igen hatásosan és gyorsan képes lerágni bárki fejét. Hasonló meglepetésekre számíthatunk még csakúgy, mint vezethető járművekre, melyek vonatkozásában a főtervező Vince Desi elmondta, hogy ezek is a borzfűrészhez hasonló beteg szerkezetek lesznek.
A játékban nemcsak Dude komát terelhetjük majd, lesz egy új főhős is, Postal Babe, akit a franchise csajcsapatába tartozó Jennifer Walcott Playboy-nyusziról mintáztak (fent balra). Az egyjátékos mód ezúttal csupán három nehézségi szinten lesz játszható: Jó (csatlakozz a rendőrséghez), Rossz (légy korrupt zsaru), és Beteg (egyelőre titok). Ezúttal l oktatópálya is helyet kap a csomagban, ugyanis a fejlesztők a visszajelzésekből rájöttek, hogy sok (egységsugarú, 1.0-ás...) játékosnak nem sikerült ráhangolódnia a Postal nyílt játékvilágára, mechanizmusára. Ahogy arról korábban már volt szó, jó bár híresség aláírt, így megjelenik a játékban, és persze Gary Coleman is tiszteletét teszi egy rövid, ám annál emlékezetesebb szerepben. A cuccba 150 egymástól különböző karaktermodell került, és több ezer sornyi dialógus fog elhangzani dühöngésünk közben (ajánlom figyelmetekbe galériánkat, remek koncepciórajzokkal bővült!).
A külsőségekről a kollégák felsőfokban beszéltek. Mint
ismert, a Postal III motorja a Source, ám lényegesen különbözik a Valve eme
erőművén alapuló más játékoktól, és persze magától a HL2-től is, elsősorban
abban, hogy a való élet jelenik meg a játék univerzumában, ami ugye többek
között a textúrákban, fény/árnyék hatásokban, fizikában manifesztálódik. A
környezet nagy része interaktív, manipulálható, a demóban például egy bolt polcán
lévő üvegeket egyenként lehetett lelövöldözni, és azok realisztikusan, nem
letárolt animációval törtek ripityára.
Vince Desi szerint a játék előreláthatólag 2008 negyedik
negyedévében vagy 2009 elején jelenhet meg. Addig is mindenki szíves figyelmébe
ajánlja (vegyük ezt újabb polgárpukkasztásnak...) Uwe Boll filmhentes és
-mészáros októberben debütáló Postal-moziját; a külhoni zsurnaliszták
elmondták, lehetőségük nyílt megtekinteni a film első két percét, és
garantálják: a nyitószakasz a legutóbbi idők filmtörténelmének legtöbb
beszédtémát kiváltó képsora lesz...