Problémás volt a SimCity premierje

A játékot kiszolgáló szerverek nem bírták a terhelést, így több játékos is megszakadt kapcsolatról, illetve hosszú várakozási időről számolt be.

Az új SimCity vitatott rendszere folyamatos internetkapcsolatot követel meg, ami az EA elmondása szerint részben másolásvédelmi megfontolásból, de leginkább azért kell, mert a dinamikus játéktérnek és tengernyi adatának feldolgozásához a GlassBox Engine-nek külső szerverek segítségére van szüksége. Mindez papíron jól hangzik, ám a gyakorlatban már több probléma is van: a játék észak-amerikai premierjének napján tucatnyi játékos jelezte, hogy nagyon nehezen vagy egyáltalán nem tudja használni a frissen vásárolt játékát, illetve összeomlásról, a letöltés körüli problémákról és a mentések elvesztéséről is hallani.

A játékosokat összesen hét szerver szolgálja ki, így lehetőség van arra, hogy egy kevésbé leterhelt gépre jelentkezzünk be, ezzel viszont az a probléma, hogy ha folytatni akarjuk a városunk menedzselését, akkor azon az adott szerveren kell maradnunk, ugyanis a mentésfájljaink is ott vannak, arra pedig nincs garancia, hogy a játékunk „otthona” nem lesz leterhelve.

Az EA twitteren reagált az esetre elmondva, hogy az Origin szerverei nem bírták a terhelést, de csak a felhasználók egy kis százalékát érintette mindez. A cég nonstop dolgozik a probléma megoldásán, s biztosak abban, hogy a globális premierre már nem lesznek ilyen fennakadások. Úgy legyen!