A kalandspecialista hamburgi Daedalic Entertainment nemrég új stúdiót nyitott Düsseldorfban, melynek élére két volt BlueByte-os szakembert neveztek ki. Egyikük Andreas Suika, aki a Settlers: HoK és RoaE vezető tervezője volt, a másik Dirk Steenpaß, a Settlers 7 vezető programozója. Ezzel a vállalat kettéválasztotta a műfajokat: az anyacég marad a kalandoknál, míg a Daedalic Studio West másféle zsánerek felé indul el. Ezt tanúsítja most bejelentett első játékuk is.

A Project Daedalus – The Long Journey Home egy sci-fi űrfelfedezős játék, kicsit hasonlóan a No Man's Sky-hoz, bár a múzsák között a Starflight és a Star Controll 2 van megemlítve, míg a tudományos fantasztikum területén a Farscape és a Firefly. A sztori szerint az emberiség végrehajtja az első űrugrást, azonban a kísérlet túl jól sikerül: hősünk űrhajója a legénységgel együtt a kozmosz ismeretlen sarkába kerül, tele idegen civilizációkkal, ősi rejtélyekkel és végtelen lehetőségekkel.

Feladatunk tehát, hogy rendszerről rendszerre haladva hazatérjünk, miközben új világokat fedezünk fel, és szövetségeseket gyűjtünk, segítséget szerzünk, erőforrást után kutatunk – ám jól meg kell fontolnunk lépéseinket, hiszen azok kihatással lehetnek úgy a saját sorsunkra, mint a galaxiséra. Ebben egyébként legénységünk is segít, akik tanácsokkal látnak el és egyéni képességeiket kamatoztatják. A TRANSCOM egységnek hála pedig kapcsolatba léphetünk idegen fajokkal is – a srácok egy egyedi dialógusrendszert készítettek, amely egyre bővülő szókinccsel teszi lehetővé a kommunikációt és a diplomáciai lépéseket. Amennyiben pedig sikerül hazatalálnunk, tovább folytatódhat a kaland hiszen minden új játék új csillagrendszereket kínál, kedvenc helyeinket pedig megoszthatjuk barátainkkal is. És még ha ugyanaz is lesz a célállomásunk, a hosszú út hazafelé sose lesz az...

Project Daedalus – The Long Journey Home

A játék ihletője egyébként Pascal Blanché fenti (kattintásra teljes méretben is megcsodálható) koncepciórajza volt – róla azt kell tudni, hogy egy nemzetközileg elismert művész, dolgozott a Ubisoft Montrealnál is, mint művészeti vezető, a Jagexnél az új Runescape vizualitásának kialakítását végezte el, most pedig a Project Daedalus fejlesztését segíti. A játék zeneszerzője pedig nem más, mint Kai Rosenkranz, a Gothic-játékok komponistája. A team tehát remek, a koncepció is jó, meglátjuk mi sül ki belőle.

A Project Daedalus – The Long Journey Home 2016 első negyedévében jelenik meg, PC, Mac, Linux rendszerekre, de a konzolos verziók is tervbe vannak véve.